AHLAN WASAHLAN

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

Sunday, November 28, 2010

ULTRAMAN VS. RAKSASA

hehehehe...ape la tjuk ni...dh lme x update blog...ape khabar dgn hati? alhamdulillah...sdikit shat..beransur pulih...knape tjuk ni yg mncul? sbb ntah knapa bru2 ni texting ngn kwn, dpt tjuk ni...dia ckp x aci sbb ultraman ade satu je...die ngn yg laen jdik raksasa...hehehehe..mmg la..ultraman ade stu je...sy bg ultraman sy nme ultraman dyna...hehehehehe...ape beza dieorg ek?

Friday, November 19, 2010

MENANTI CINTA

sejak lama aku berdiri
dalam sepinya rongga hati
tak satu pun guruh
mampu menjawab

hanya padaMu ku bertanya
lewat setiap sujudku ini 
siapakah nanti cinta untukku

wahai Penilai hati lihat batinku
nyaris bernanah kerna luka tersayat
merana menantikan kisah dan kasih hidupku

rahasia itu hanya Kau yang tau
namun aku tak mau jadi tuna cinta
tuntun hatiku sabar menanti jodohku

namun harus ku ikhlaskan
nasib cintaku
padaMU

Wednesday, November 17, 2010

POKOKNYE......

salam aidiladha bt sumer...hari ni rye qurban..tp xley blik..sbb exam..exam n trus exam...sdey? xtau la....agak la...sbb jauh dari fmily...blup3...xpe...blum tenggelam dalam air mata lg...tjuk kli ni pn pkoknye...xtau nk tulis tjuk ape...tym idea mencurah2, tangan x tertancap plak keyboard..later on la...

ok la...pokoknye

Friday, November 12, 2010

EXAM

alhamdulillah..dh lpas 3 paper....syukur sgt2...ade bley jwb...ade xley jwab...tp mmg dh usaha...tp x sgka...lgsung x sangka ngn mikrob pnye paper...siap kuar disease ag...huhuhu...mcm paper bdak parasit pn ade..huhuhu..sdeynye....nxt exam pn hri isnin...2 pn paper BI...tngl lg 4 paper slpas kerjakan 3 paper...alhamdulillah utk pnilaian alam sekitar....

tapi tym exam ni byk perkara yg timbul..perkara yang timbul nk jgak tmbul...huhuhu...ape daa...cubaan...btol la lecturer ckp tym exam mst byk cubaan...huhu..kli ni xley blik rye...sbb ade exam....nsib la....xpela...len kli ade rzki blik rye...hrini mmg la x rse pape lgi...tngu la hri rye nnti....bnjir ke x ngeri sabah ni...nme pn merantau..nme pn student...hehehehe..

Thursday, November 4, 2010

BUMI SABAH

bumi sabah ini mengajarkan seribu satu rasa...gembira, sedih, terkilan...dan segalanya..bumi ini yang membuatku belajar menaiki kapal terbang...bumi ini mengajarku merantau di negeri orang...sesungguhnya aku memerlukanNya...dan aku mempunyaiNya di dalam hidupku..setelah azali aku menganut agamaNya...sesungguhnya agama di sisi Allah ialah agama Islam...nikmat iman dan Islam...Ya Allah, syukur, sekarang aku merasa kehadiranMu..aku merasakan kebesaranMu...sungguh aku tak kuat...namun aku cuba pertahankan imanku yang satu...

alhamdulillah...aku mempunyai kawan2 yg hormati agamaku...janganlah kalian pertikaikan kenapa aku berjumpa terlalu banyak kali dengan Tuhanku...kerna aku berpakaian sedemikian dan sedemikian...kerna itu adalah perintahNya...mana mungkin bagi hamba melawan perintah Khaliqnya....sungguh aku sedih pabila melihat kau mengeluh ketika aku perlu pergi solat lagi..tidak mengapa...aku tidak menyusahkan kalian...sungguh aku perlukan Tuhanku...mungkin bukan Tuhanmu...apa yang pasti, aku dapat mendidik imanku supaya kuat bertapak dalam hatiku...

di sini mengajarku agar aku lebih bertawakal padaNya...keselamatanku..ketika di tempat orang...ketika aku perlu berjalan seorang diri demi ilmuku..demi ilmu yang perlu aku cari...kepadaNya aku perlu berserah dan meminta pertolongan...

ramai kawan yang ku jumpa di sini...seribu satu ragam..begitulah manusia...jika tidak, bumi ini tidak akan meriah...aku berterima kasih padaNya kerana berjumpa dengan kalian...kawan serumahku...kawan sekuliahku...HS03, Biologi Pemuliharaan..terima kasih kerana menerima diri ini sebagai kawan kalian...

aku belajar merasai kehilangan..kehilangan saudaraku..yang pemergiannya tidak dapat ku hantar..tidak dapat ku tatap...hanya berita dari masa ke semasa yang ku terima...terkejut bukan kepalang ketika menerima berita itu..namun aku bersabar..mungkin tiada perkara buruk yang bakal berlaku...aku menjadi peneman kepada saudaraku yang perempuan..mungkin anda sedang membaca tulisan ini..maaf andai kesedihan itu bertamu di hatimu...maaf..petang itu ku hadiahkan bacaan Yaasiin dari bumi Sabah...aku perlu tenang kerana keesokannya aku perlu menghadiri peperiksaan lagi..kimia asas...malam itu aku study spt biasa...aku redha andai Tuhan lebih menyayangimu...namun aku berharap, biarlah dapat menatapmu buat kali terakhir...pagi itu, hampir jam 4, aku menerima msj daripada abg ku..mengatakan kau sudah tiada..otakku blurr...memikirkan apa yg tjadi...pusing ke kanan..pusing ke kiri...akhirnya air mataku menitis..daripada Allah kita dtg, kpd Allah kita kembali.,,,..ku ambil wudhuk...dirikan solat subuh...usai itu, aku hadiahkan bacaan Yaasiin sekali lagi...biarla tidak kedengaran,..moga ia menjadi penemanmu...aku masih sempat mengulangkaji pelajaran...persediaan buat kali terakhir...di dalam dewan, air mataku masih menitis...terasa ingin terbang ke Terengganu..utk mnziarahmu kali terakhir...sungguh Allah menyayangimu...terasa sebuah kehilangan...yang tinggal hanya sebuah kenangan..kenangan ketika masa kecik2...main air bah...aku sempat menghadiri tahlil arwah..untuk mlm yg terakhir...itu pn sudah lewat...17/11/2010...genap lah setahun kau meninggalkan kami..moga kau tenang di sana...
al-Fatihah....

Wednesday, November 3, 2010

WOOSUHBONDA~DAESUNG OPPA~

oneuldo useo bonda (MM~)
geuraeya niga useultenikka
geu sarami jakkuman neol ulrinikka
eotteokedeun neol utge mandeulgo shipeo
honja saranghaneun ge naegen (OOH)
gyeondil su obseul mankeum himdeureo
hajiman neo uneun geon
jokgiboda deo shilheunikka
neoreul wihaeseo oneuldo naneun utneunda
saranghae neol saranghanikka
neoman isseumyeon haengbokhanikka
gaseumeun apado tto useobonda~ (MM)
useumeul juneun saramcheoreom
seulpeum obneun saramchoreom~
oneuldo ni dwieseo (ni dwieso)
sori obshi tto ureobonda..
gaseumi jeoryeo-onda~
neoui seulpeun pyojeong hana-edo
geu sarami cham mipda
ni sarangeul da gajyeoneunde
mweoga mojara neol ireoge ulrineunji
saranghae neol saranghanikka
neoman isseumyeon haengbokhanikka
gaseumeun apado tto useobonda~ (OOH YE~)
useumeul juneun saramchoreom
seulpeum obneun saramchoreom~
oneuldo ni dwieseo (ni dwieso)
sori obshi tto ureobonda..
(OH) swilsae obshi nunmuri chaoreugo
dashi eokjiro tto samkyeo naebonda..
jugeul mankeum himdeureodo
michil geotmankeum apado
utneunda~~
HOH HOH..
(naega deo neol saranghanikka)YEAH~~
(nae jashinboda neol akkinika)OH~
du nuneun ureodo tto chamanaenda~ OH~
nae maeum hana mot deureodo
nae sarang boji mothaedo
oneuldo ni apeseo (ni apeseo)
dashi hanbeon tto useobonda

I try and smile again today
So u will smile
That person just constantly makes u cry
So i want to make u smile however i can
I’m in luv by myself
4 me it’s so hard i can’t bear it
But bcoz u r crying
Is worse to me than dying
I smile again 4 u today
I luv u bcoz i luv u
Bcoz if u exist i’m happy
Though my heart aches
I try and smile again
Like a person giving smiles
Like a person with no sadness
Today, i try and cry silently behind your back again
My heart’s going numb (from pain)
Even for one sad expression from u, i really hate him
He had all your luv but something’s not good enough, making u cry like this
*
I’m continually filling up with tears and stubbornly i try and push them back again
Though it’s tough enough to kill me
Though it hurts like crazy
I smile
Bcoz i luv u more than u luv me
Bcoz i treasure u more than myself
Though my 2 eyes cry
I hold it back again
Though u can’t hear any of my feelings
Though u cant see my luv
Today, in front of u, once again
I try and smile