Skip to main content

Posts

Showing posts from 2010

BERFIKIR LAGI......

hrini, dh hri last dlm tahun 2010...esk dh msuk tahun bru..hm...tahun lme bakal melabuhkan tirai...tahun baru bakal menjelmakan diri...hri tu, sy smbut thun bru hijrah...kli ni smbut thun bru masihi...nk tanam azam lg ke? azam lme dh tertunai ke cik fatma? dah melambak2 azam yg tertanam..dh tertimbus smuanya....tertimbus?

DIAM TAK TERKATA

saya terdiam...bila ada kawan yg tag sy pd fb on his status...mngenai politik...sbb sy pn xtau nk jwb ape lgi...berdebat dgn dia...bt pening...xtau nk jwb ape lg...dh terkelu lidah...otak pn stuck...mgkin sy belum masak dgn isu semasa...entah mcm mne perlu sy susun kate2 2 supaya dpt org phm dgn apa yg sy cuba smpaikan....mgkin isu ni bg sstgh org, tlalu senang utk diperkatakan...

TERCALARNYA KEWARASAN SEBUTIR MUTIARA

tercalarnya kewarasan sebutir mutiara..itu tajuk tulisan saya kali ni...ada yang bertanya...mengapa tercalar...mengapa mutiara? mengapa tidak perkataan lain sahaja? kewarasan boleh tercalar ke? tercalar...tidak akan saya gantikan perkataan itu dengan perkataan hilang...kerna bagi Mawaddah, memadai kewarasan itu tercalar...tidak hilang...kerna dia masih waras....walaupun tidak terlalu waras....Mawaddah,.....saya bagi nama tu untuk pemegang watak dalam tulisan kali....sebenarnya, banyak halangan tika menulis tercalarnya kewarasan sebutir mutiara ni....hari 2 dah siap tulis sinopsis dalam lapppy....tapi lappy buat hal...motherboard dah rosak....aduhai...apala nasib...sdih...sbab saya beli lappy 2 guna duit yang orang bagi kat saya...kat situ la hadiah PMR oleh ayah saya...kat situ hadiah yang diberi orang laen....emmm....iklan2......

SELAMAT TAHUN BARU

salam maal hijrah buat semua muslimin dan muslimat...alhamdulillah...kita masih dapat menikmati nikmat yang diberikan olehNya pada hrini....seingat saya, bru je hri tu sy bce doa akhir dan awl tahun...hrini dh msuk thun bru lg..dan umo sy dh mkin mningkat...kl mngikut bulan islam, sy dh berumur 22 tahun..ye...22 thun...29 shaa'ban 1410...tahun baru, ada azam baru lagi...dan tahun ini, moga sy lbey matang bbanding tahun lepas...ayuh, ikhlaskan hatimu terima ketentuan Ilahi...bukankah Dia Maha Mengetahuiutk segala apa yg terjadi...

BANYAKNYERR.....

aper pnyer entri da...em...xtually, post kli ni nk gbung byk topik...antara lontaran hati dan buah fikiran saya....apa yg saya fikirkan dan apa yg saya ingin luahkan...em...byknye sy pk...sbb 2 sy lbey byk diam..kdg2m org tnya sy...mengapa saya diam seribu bhasa...bisu ker??? xde la...sy mmilih utk memerhati...itu barangkali...knapa? kdg2, bila bercakap, apa yg diungkapkan, mcm xde pape je..no respond at all...hmm...so, skrg, sy pilih utk mmerhati...

ALHAMDULILLAH

alhamdulillah..akhirnya dah sampai umah...bila sampai semenanjung pun, hati dah melonjak kegirangan...walaupun cuaca x berapa elok tym nk balik 2..really2 dizzy...tp satu bnda yg saya x paham...manusia ni terlalu degil..sgt2 degil...emm..melawan peraturan 2 mmg best kn? apa sy ckp ni? ni bckap psal mreka yg xnk ikut peraturan...dh ada instruction suh matikan device sblum mendarat..tp nk jgak on kan...x rugi pn kalau off kjap je...pelik btollla....sampai kt airport, fmily dtg ambik..wink3 :)

ULTRAMAN VS. RAKSASA

hehehehe...ape la tjuk ni...dh lme x update blog...ape khabar dgn hati? alhamdulillah...sdikit shat..beransur pulih...knape tjuk ni yg mncul? sbb ntah knapa bru2 ni texting ngn kwn, dpt tjuk ni...dia ckp x aci sbb ultraman ade satu je...die ngn yg laen jdik raksasa...hehehehe..mmg la..ultraman ade stu je...sy bg ultraman sy nme ultraman dyna...hehehehehe...ape beza dieorg ek?

MENANTI CINTA

sejak lama aku berdiri dalam sepinya rongga hati tak satu pun guruh
mampu menjawab
hanya padaMu ku bertanya lewat setiap sujudku ini  siapakah nanti cinta untukku
wahai Penilai hati lihat batinku nyaris bernanah kerna luka tersayat merana menantikan kisah dan kasih hidupku
rahasia itu hanya Kau yang tau namun aku tak mau jadi tuna cinta tuntun hatiku sabar menanti jodohku
namun harus ku ikhlaskan nasib cintaku padaMU

POKOKNYE......

salam aidiladha bt sumer...hari ni rye qurban..tp xley blik..sbb exam..exam n trus exam...sdey? xtau la....agak la...sbb jauh dari fmily...blup3...xpe...blum tenggelam dalam air mata lg...tjuk kli ni pn pkoknye...xtau nk tulis tjuk ape...tym idea mencurah2, tangan x tertancap plak keyboard..later on la...
ok la...pokoknye

EXAM

alhamdulillah..dh lpas 3 paper....syukur sgt2...ade bley jwb...ade xley jwab...tp mmg dh usaha...tp x sgka...lgsung x sangka ngn mikrob pnye paper...siap kuar disease ag...huhuhu...mcm paper bdak parasit pn ade..huhuhu..sdeynye....nxt exam pn hri isnin...2 pn paper BI...tngl lg 4 paper slpas kerjakan 3 paper...alhamdulillah utk pnilaian alam sekitar....
tapi tym exam ni byk perkara yg timbul..perkara yang timbul nk jgak tmbul...huhuhu...ape daa...cubaan...btol la lecturer ckp tym exam mst byk cubaan...huhu..kli ni xley blik rye...sbb ade exam....nsib la....xpela...len kli ade rzki blik rye...hrini mmg la x rse pape lgi...tngu la hri rye nnti....bnjir ke x ngeri sabah ni...nme pn merantau..nme pn student...hehehehe..

BUMI SABAH

bumi sabah ini mengajarkan seribu satu rasa...gembira, sedih, terkilan...dan segalanya..bumi ini yang membuatku belajar menaiki kapal terbang...bumi ini mengajarku merantau di negeri orang...sesungguhnya aku memerlukanNya...dan aku mempunyaiNya di dalam hidupku..setelah azali aku menganut agamaNya...sesungguhnya agama di sisi Allah ialah agama Islam...nikmat iman dan Islam...Ya Allah, syukur, sekarang aku merasa kehadiranMu..aku merasakan kebesaranMu...sungguh aku tak kuat...namun aku cuba pertahankan imanku yang satu...
alhamdulillah...aku mempunyai kawan2 yg hormati agamaku...janganlah kalian pertikaikan kenapa aku berjumpa terlalu banyak kali dengan Tuhanku...kerna aku berpakaian sedemikian dan sedemikian...kerna itu adalah perintahNya...mana mungkin bagi hamba melawan perintah Khaliqnya....sungguh aku sedih pabila melihat kau mengeluh ketika aku perlu pergi solat lagi..tidak mengapa...aku tidak menyusahkan kalian...sungguh aku perlukan Tuhanku...mungkin bukan Tuhanmu...apa yang pas…

WOOSUHBONDA~DAESUNG OPPA~

oneuldo useo bonda (MM~) geuraeya niga useultenikka geu sarami jakkuman neol ulrinikka eotteokedeun neol utge mandeulgo shipeo honja saranghaneun ge naegen (OOH) gyeondil su obseul mankeum himdeureo hajiman neo uneun geon jokgiboda deo shilheunikka neoreul wihaeseo oneuldo naneun utneunda saranghae neol saranghanikka neoman isseumyeon haengbokhanikka gaseumeun apado tto useobonda~ (MM) useumeul juneun saramcheoreom seulpeum obneun saramchoreom~ oneuldo ni dwieseo (ni dwieso) sori obshi tto ureobonda.. gaseumi jeoryeo-onda~ neoui seulpeun pyojeong hana-edo geu sarami cham mipda ni sarangeul da gajyeoneunde mweoga mojara neol ireoge ulrineunji saranghae neol saranghanikka neoman isseumyeon haengbokhanikka gaseumeun apado tto useobonda~ (OOH YE~) useumeul juneun saramchoreom seulpeum obneun saramchoreom~ oneuldo ni dwieseo (ni dwieso) sori obshi tto ureobonda.. (OH) swilsae obshi nunmuri chaoreugo dashi eokjiro tto samkyeo naebonda.. jugeul mankeum himdeureodo michil geotmankeum apado utneunda~~ HOH HOH.. (naega deo neol…

MENJADI DIRIKU

tak seperti bintang di langit tak seperti indah pelangi kerna diriku bukanlah mereka ku apa adanya
wajahku kan memang begini sikapku jelas tak sempurna
ku akui ku bukanlah mereka
ku apa adanya
menjadi diriku dengan segala kekurangan menjadi diriku atas kelebihanku
terimalah aku seperti apa adanya aku hanya insan biasa tak mungkin sempurna tetap ku bangga atas apa yang ku punya setiap waktu ku nikmati anugerah hidup yang ku miliki

MUJAHADAH ITU

updating...yeay!! hehehehe..alhamdulillah...skrang tym utk update blog...kesibukan yang teramat + kepenatan yang ter'over' + beban yg tlalu berat + ujian yg talu mencabar kewibawaan. praise to Allah...because HE still with me..now on, i know, what i'm doing, will gve da effect on my own future. skrg, otak tgh pk dgn waras..ape yg blaku pd mse lpas dan kesediaan diri ini menghadapi apa yg bkal blaku pd masa dtg...krna ku rasakan apa yg dilakukan itu btul, makanya...ntahla...heh..merepek la...tnpa mngenali kaum Adam, mgkin akan tertipu dgn mereka pd msa hdapan..hohoho..kaum Adam...tlg la...jgn tukarkan wanita itu menjadi seburuk2 perhiasan....

mlm ni hti sedikit tenang..bukankah dengan mengingati Rabb mu itu, hati menjadi tenang?..tepuk dada, tny iman...hati still under 'perubatan' punye period...tym to delete all of da virus...MUJAHADAH!!!2 la jwpan utk cik fatma yep...

i jz read from iluvislam.com. something bout mujahadah...


3 tingkatan manusia dalam usaha memerang…

PERKONGSIAN...

Kenikmatan Dalam Halal, Keazaban Dalam Haramwww.murabbi.netDihantar Oleh : Lukhman Al-Yusufi Editor: KAKLONG



Oleh: Lukhman Abd. Taib
www.DaieSiber.blogspot.com


Sepasang kekasih tanpa ikatan sah erat berpegangan tangan berjalan di tebingan sungai. Menikmati pemandangan indah matahari terbenam di tebingan sungai, sambil membiarkan badan dipukul oleh angin sepoi-sepoi bahasa.


Setelah penat berjalan, mereka pun duduklah di gerai yang tersedia, berbual mesra saling tak tumpah seperti pasangan yang baru berkahwin (padahal mereka belum pun disatukan dalam ikatan yang halal). Bercanda, bergurau, bermanja. Sehinggakan minum pun satu gelas dua straw. Makan pula, saling menyuap.


Lebih mengejutkan dan menyedihkan, ibu bapa di rumah duduk tanpa sebarang rasa resah dan gelisah. Tidak kelihatan bimbang di wajah mereka apabila anak keluar berdua-duaan. Yalah, keluar di khalayak, apa nak dirisaukan? Namun, tanpa mereka ketahui, yang bersama anak mereka ialah syaitan yang akan merosakkan anak Adam.


Beg…

SONGS OF MY LIFE... :)

4 dis tym, lpekanlah ksedihan...jz read on a blog...jadikan la hatimu sebesar yg mngkin..bkn hanya sebesar cawan kopi...thnx kaq chik...da previous post, jz 4 sharing..agar kita kembali mengingati satu sama lain...kerna kita mudah terlupa...apa yang Allah uji pada kita, bersebab..tapi kadang2 mgkin kita yang pilih jalan 2 sendiri..or in other words..tersasar...istighfar balik..ingat..segalanya pasti kembali tenang..insyaAllah...

ujian yang dilalui..diselarikan dgn akal yang waras...kadang2 dengar lagu..ntuk memahami apa yang berlaku...i luv 2 hear many songs...now, listing tym! hehehe..segenggam tabah...lgu ni dpt mnguatkan diri ni..boost balik semngat..even ape pn yang kita lalui, ketengan bakal kita temui..hoho..'kehidupan'..memberitahu kita even stelah kabus berlalu, psti cerah kembali..now, 4 da person dat i luv..i luv 2 hear 'azimatt ibunda'..

menumpang di segenap ruang.. yang ada di lubuk berkasihan... begitu indah setiap detik di dalam rahimmu.. sehingga teramat asy…

AWAK TAU TAK??

awak,... awak tau x yg sy ni ade skeping hati je.. awak.. awak jangan la usik hati saya.. awak... awak tau tak saya rasa sedih sangat bila x dihiraukan.. awak,... hati saya sakit... sakit sangat..sampai buat saya x keruan... awak...
saya sedang berubat hati saya.. awak,...
saya sedang menenangkan hati saya...
awak... awak tau x apa yang bezakan saya dengan orang laen? awak.. saya bersyukur sbb saya masih ada iman..kalau x, mgkin dh lma sy xde kt dunia ni.. nauzubillah.. awak.. saya selalu menangis.. teringatkan masa silam.. awak.. saya jahat..dalam hati saya, hanya ada awak.. xde pn untuk Tuhan saya...Allahu Rabbi... awak... maafkan saya untuk segalany... sebab saya x mmpu untuk jadi yg terbaik.. awak.. andai satu hari nnti.. awak jumpa pengganti saya.. awak tolong la doakan agar hati saya tenang.. supaya saya boleh teruskan kehidupan demi orang lain.. awak... doakan saya kuat.. awak.. awak tau tak.... saya bukan seperti sesetengah perempuan yang boleh melupakan segalanya dalam sekelip mata.. awak... saya suka sangat k…

i'm not da perfect one

i'm not da perfect one... Ya Allah, ampunilah segala kekhilafan yg telah aku lakukan...syawal dh abes..tp x dpat pose 6...sob3...sdeynye..ape nk jdik ni? azam..thun dpan try lagi...emm..sume orn x perfect..xde mnusia yg perfect..mlainkan Nabi Muhammad s.a.w...jd, iman akan ada naek dan turun..smntara ade naek dan turun 2, beringatla..ajal bila2 mse je...solat yg trutamanya..sembahyang la kmu sblum kamu di sembahyangkan....jgn pk solat 2 pkara ringan..boleyy didirikan sesuka hati..pilih mne2 wktu yg disukai....ape2 pn, sdey sgt ble tgk ade org x solat... x rse pape ek? x rse kkosongan...maaf la,,..aku akan tgur skali...bukan nk bjet baek sgt..tp aku menyelesaikan tugas aku...skali aku dh nsihat, dh slesai tugas aku...ssungguhnya, mmbenci mnggunakan hati itu adalah selemah2 iman..astaghfirullah...
i wanna make a change in my life..biarla mnjadi yang terbaik utk smua org...dan mngikut syarak yg telah ditetapkan... ameenn.....

SALAM

salam.. gadis kecintaanku.. saat usiamu makin meningkat... makin banyak ujian yang tiba... dirimu menjadi tarikan mata2 ajnabi utk menatap kecantikanmu yg nyata... ada juga yg berkeinginan menakluk rahsia dirimu yg tersembunyi.. mungkin ianya lebih istimewa... oleh itu, bila tiba saat pntu hatimu diketuk tetamu cinta, jangan kau ketepikan Dia sbg pngantara.... minta pndgan dan bantuanNya.. dengan istikharah agar tetamu cintamu itu adalah pemilik anak kunci yang mampu mnjaga agamanya.. kau juga.. jagalah Dia di setiap wktu agar agar bersemi redhaNya... jgn bputus asa.. lmbt atau cpat, usah ditanya... ptunjuk bntuanNya psti akan tiba..
psanan ini shj yg mmpu ku titipkan buatmu, sayang....

UJIAN ITU

laen org, laen yg Allah berikan pd hambaNya..same wif me...sakit nye x tkata..bisa mnukarkan aku mnjadi ape sje yg di luar batasan..sungguh aku diuji...kerana aku hambaNya..menguji keimananku..membuat aku menangis,...jatuh dan tersungkur...sungguh aku takutkan Allah..kerana Dia penciptaku...aku meninggalkan byk bnda krn laranganNYa. aku insan yg lemah dan x tdaya..mngapa aku diuji ujian yg bernama cinta...YA Allah, aku meninggalkannya keranaMu..KAu gantikanlah aku dgn ssuatu yg lebih baik..berilah ketenangan kepadaku...aku masih menangis...meratap ssuatu yg sbnarnya x perlu utk aku tatap...tp aku hanya manusia biasa...jahill..tersasar dari jalanMU...sungguh bala yang besar bg ku..cinta....YA Allah, KAu berilah ketenangan...aku tak menyesal krn mmutuskan hubungan itu...namun sukar bagiku utk tafsir segalanya...segalanya....aku hanya mengorbankan sekeping hatiku...di jalan Allah...sedangkan para sahabat Nabi mengorbankan diri di jalan Allah...utk tegakkan agama Allah...aku menguatkan di…

DIS TIME

smlm ade org airasia call...offer suh ambil insuran..mcm mnarik je...mne la, kot2 stu hri nnti, tjadi pape, bley bg duit 2 kt fmily....hhmm...conservation biology,...quite tough....sometimes make me really tired...sal tired ni, i will have a very compact schedule....huhuhhu...so sad :( mngu ni ade program under mpp...PROGRESIF SISWA! until sunday,..confirm, akn pnat,,..sbb incharge sbb ajk makanan...hri isnin, pg ade test botany...10%. ptg ade mdterm ecology...hri sbtu, 2 hb 10, ade fmily day bio pem...shari di pulau...then, expo apk lg...ntah bila tarikhnya..tiimetable blum kluar....4 hb 10 mdterm zoology...hua3...poning la lpas ni..jatuh, reboh, tunggeng...huhuhu( bhse trg ni).... can i go back 2 my hometown? huhuhu...miss my family...but i cant.. i need 2 finish up my study first! chaiyok2!!!u can do it, Fatma Dayana! make your fmily happy n proud wif u...sob3 :"( wanna go back....ape yg pst, mngu bz akn bmula..dh nk msuk bulan 10...3 mngu je lg lecture class...then, starting …

SOMETHING...

updating...hehehehe...nk update smlm, tp line intnt bmasalah...wannna share something...something dat i learnt yesterday...about, gonorrhoea...ape bnde 2? nk sbut pn, ntah pape...vendral disease...google sndri la...sir charles ckp, die x smstinya attack pd org yg bt seks bebas je,,,..but, malaysian may have dis disease...sbb pe? the hygiene of our toilet...kebersihan tandas...especially tandas dudukkk...maybe, org yg gne tndas sblum 2 ade pnyakit gonorrhoeae ni...pnyakit ni bkait dgn sjnis bakteria...effect pd sistem pmbuangan...yg malangnya, even dh brubat, dh baik dari pnyakit ni, stil da bacteria stained in the cell in our body...nauzubillah...bakteria kn mudah merebak...jge2 la kbrsihan tandas 2 yep....x pn, bila gne public toilet, bhati2....skali sakit, merana....

KERANA CINTA ITU

cinta, usahlah diami hati ini, melainkan cinta Ilahi, cinta, pergilah sepi membawa diri, kerna aku tidak larat lagi, menanggung dirimu yang menyakiti, hati dan nurani, cinta, datanglah engkau kepadaku, suatu hari nanti, doaku agar tidak melebihi cinta Ilahi, yang telah mendiami hati ini, cinta, izinkan aku memilikimu, cinta yang bakal mendekatkan aku kepada Rabbul Izzati, yang bakal membawa aku kepada syurga yang abadi, cinta, aku cuba untuk perbaiki diri, hari demi hari, dengan mendalami agama yang suci, untuk menjadi, seorang yang selalu cinta akan Ilahi, cinta, pergilah dirimu, andai ia hanya akan menyesatkanku, yang mendekatkan aku kepada dunia yang palsu,
moga aku diberikan cinta yang dpt mentaqarrubkan diriku, kepada Khaliqku yang satu, hanya itu harapanku,...

GADIS IDAMAN

gadis itu wajahnya berona NUR IMAN mahkotanya dilitupi tanda KEHORMATAN maruah diri dipagari dengan KESOPANAN dialah puteri INDAH RUPAWAN tika gadis lain sibuk menghias diri dia hias NUR ILAHI di WAJAHNYA tika gadis lain sibuk mencari SANG PUTERANYA dia selesa bersama CINTANYA tika gadis lain sibuk BERMADAH PUJANGGA dia tekun dengan BAIT kata TUHANNYA tika gadis lain menangisi pemergian ARJUNA dia tangisi KEHINAAN DIRi sebagai HAMBA gadis itu seperti MAWAR BERDURI indah DIPANDANG namun sukar DIPEGANG mulianya kerana KETAQWAAN cantiknya kerana AKHLAK MULIA kerana itulah dikatakan... GADIS IDAMAN

NTAH PAPE....

pg2 pegi klas..tup2..lcturer x msuk..adoyai...need 2 stay at da library...till when? dunno...sbb ade meeting on da nite.....bjet duk kt library nk bt keje la...tp duk tgk org je...duk dgr lgu...ade jgak la bt keje..tp sket2....ngantuk...huhuhu...tp inkuiri tnggi btol..nmpak sorang gurl ni..knape rse mcm pnah tgk jee....tp nmpak mcm len....rse mcm b4 dis die pky tdung..tp kli ni dgn pnampilan baru..yeay!!!!freehair..nta la..xtau la kl planduk dua serupa....dh rmai freehair ni...rmbut lawa la kata kan...so, better tayang..hehehehe...nk tiru dieorg jgakla...ooppps......x baek la....kubur kan msing2...biarla dieorg 2...mntak jauh la dari kita ni kn.....bwk2 tobat yep.......fuh...tp mmg lawa r freehair...bley pky bju ktat lg...bru ley nmpak body lawa...ala...jgn la kdkut sgt...share2 la jgak kt org len...biar org len bley tgk jgk...hmm....xpe...2 trademark dyeorg..harap jauh...nauzubillah.....
mohon jauh daripada azabMU

couple,couple,couple.....

Couple?
Apakah yang kau faham tentang couple?
Ia! Ikhtilat antara lelaki dan perempuan yang bukan Mahram
Maka terjadilah couple ini.


"COUPLE" satu perkataan yang sinonim di kalangan remaja sekarang,
Rosaknya akhlak kini angkara bahana couple,
Tidakkah kau tahu couple menghampiri ZINA??
Lalu untuk apa kau bercouple lagi?sunyi?tiada teman?


Ah! itu hanya satu alasan seorang manusia yang tidak berfikir,
Bila terlibatnya diri dalam couple,
Semuanya sanggup diberi,
Maruah sanggup tergadai untuk membuktikan cinta.


Dusta! Dusta! tiada istilah couple dalam Islam,
Hanya ada istilah AKAD untuk menghalalkan hubungan lelaki dan wanita,
Namun kerana lemahnya Iman di dada,
Jatuh! jatuh jua kau akhirnya.


Ada yang kata 'aku cemburu melihat orang couple,tapi aku tak couple',
Tidakkah kau berfikir kau sedang cemburu untuk bermaksiat??,
Nauzubillah min zalik!
Kenapa kau tidak cemburu kepada hati-hati yang tenang mencintai Allah?


Dan kerana couple lah mula lah titik hitam zina,
Kemudian t…

AKU INGIN MENCINTAIMU SETULUSNYA edCoustic

Tuhan betapa ku malu atas semua yang Kau beri  padahal diriku sering membuatMu kecewa entah mungkin karna ku  terlena sementara Engkau beri aku kesempatan berulang kali agar aku kembali dalam fitrahku sebagai manusia untuk menghambakanMU betapa tak ada apa-apanya aku di hadapanMu aku ingin mencintaiMu setulusnya sebenar-benar aku cinta dalam doa dalam ucapan dalam setiap langkahku aku ingin mendekatiMu selamanya  sehina apapun diriku ku berharap untuk bertemu denganMU Ya Rabbi

MUHASABAH CINTA edCoustic

Wahai pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Ku pasrahkan semua padaMu
Tuhan baru ku sedar
Indah nikmat sihat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini ku harapkan cintaMu
Kata-kata cinta terucap indah
Mengalir berzikir di kidung doaku
Sakit yang ku rasa biar
Jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya Ilahi
Muhasabah cintaku
Tuhan...kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMU

FITRAHKU

manusia ni, ade byk sgt fitrahnya... nk explain kesemuanya, mmg lenguh la nk menaipnya... dis tym nk ckp sal fitrah yg menikam byk remaja... menikam??? uishh..dasyat 2....xla dasyat mne.. nsib la sape yg ditikam pkataan cinta ni... cinta 2 byk la sgt kategori... tp cinta remaja ni, ntah pada manusia mne... pd insan yg blainan jantina... nsib la pada insan yg blainan jantina...kl sama jntina? 2 special kes...no komen... aku ni pn x tkecuali kne virus cinta... bpe kali ek? huhuhu...bkn utk di pos di sini... tp skrg dh tobat... nk lpekan dlu sume2 2... sbb study priority aku skrg ni... as a student... sbb ntah bley dibawa ke mana... jwpnnye, ade jdoh, ade la... kl xde jdoh? ala...cari je yg len..ape susah... hehehhehe.. ala...2 jwpn bdak2 moden... yg mmg aku xley guna pakai... skrg, bkwan biar berjuta... hohohho.. tukar peribahasa da... smpai seru, ade la jdoh, kawen.... xyh pk byk2... depend je nk pilih sape...mamat kt tepi jalan? yg pakai tali lembu? ooppps....tersilap ayat...kua3..... ade org ckp, kapel 2 bley,x ha…

KEMBALI..far east...

wahai Tuhan yang Pemurah,
terangilah ku dengan nur iman Mu,
hanya Engkau tempat aku berserah,
mohon maghfirah di dalam syahdu,
wahai Tuhan Yang MAha Pengasih,
ampunilah segala dosaku,
laksana buih di laut memutih,
hanyut di telan gelombang nafsu,
hari2 yang telah aku lalui,
ingin ku tinggalkan terus bersemadi,

ingin aku kembali kepada fitrah insani,
tak sanggupku jelajahi rimba duniawi,

bebaskanlah diriku dari dibelenggu,
dosa noda nafsu durjana,
terimalah taubatku Ya Allah,
pimpinlah daku ke jalan redhaMu,
moga sinarMu terangi hidupku,
di dalam kegelapan,

aku kan kembali padaMu Ya Rabbi,
menghadapMu Ya Rabbul Izzati..
segala kketentuan ku pasrahkan di hujung penghayatan....

pembukaan

ni first tym bkak blog,
lpas create, xtau nk taip ape,
rse bosan sgt2,
tp bakal diisi dgn ssuatu yg bfaedah,
harap begitula,
rya dh abiiss, dh kne pegi ums,,,..
huhuhuhu...
rye2 jgak...
tp blaja still wajib..
even sampai ke liang lahad...
even smpai ke nagara cina..
mcm ne nk hilangkan bosan mngadap asgmnt ni?huhuhu
len kli la bebel lg...