AHLAN WASAHLAN

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

Friday, December 31, 2010

BERFIKIR LAGI......

hrini, dh hri last dlm tahun 2010...esk dh msuk tahun bru..hm...tahun lme bakal melabuhkan tirai...tahun baru bakal menjelmakan diri...hri tu, sy smbut thun bru hijrah...kli ni smbut thun bru masihi...nk tanam azam lg ke? azam lme dh tertunai ke cik fatma? dah melambak2 azam yg tertanam..dh tertimbus smuanya....tertimbus?

Thursday, December 30, 2010

DIAM TAK TERKATA

saya terdiam...bila ada kawan yg tag sy pd fb on his status...mngenai politik...sbb sy pn xtau nk jwb ape lgi...berdebat dgn dia...bt pening...xtau nk jwb ape lg...dh terkelu lidah...otak pn stuck...mgkin sy belum masak dgn isu semasa...entah mcm mne perlu sy susun kate2 2 supaya dpt org phm dgn apa yg sy cuba smpaikan....mgkin isu ni bg sstgh org, tlalu senang utk diperkatakan...

Friday, December 24, 2010

TERCALARNYA KEWARASAN SEBUTIR MUTIARA

tercalarnya kewarasan sebutir mutiara..itu tajuk tulisan saya kali ni...ada yang bertanya...mengapa tercalar...mengapa mutiara? mengapa tidak perkataan lain sahaja? kewarasan boleh tercalar ke? tercalar...tidak akan saya gantikan perkataan itu dengan perkataan hilang...kerna bagi Mawaddah, memadai kewarasan itu tercalar...tidak hilang...kerna dia masih waras....walaupun tidak terlalu waras....Mawaddah,.....saya bagi nama tu untuk pemegang watak dalam tulisan kali....sebenarnya, banyak halangan tika menulis tercalarnya kewarasan sebutir mutiara ni....hari 2 dah siap tulis sinopsis dalam lapppy....tapi lappy buat hal...motherboard dah rosak....aduhai...apala nasib...sdih...sbab saya beli lappy 2 guna duit yang orang bagi kat saya...kat situ la hadiah PMR oleh ayah saya...kat situ hadiah yang diberi orang laen....emmm....iklan2......

Tuesday, December 7, 2010

SELAMAT TAHUN BARU

salam maal hijrah buat semua muslimin dan muslimat...alhamdulillah...kita masih dapat menikmati nikmat yang diberikan olehNya pada hrini....seingat saya, bru je hri tu sy bce doa akhir dan awl tahun...hrini dh msuk thun bru lg..dan umo sy dh mkin mningkat...kl mngikut bulan islam, sy dh berumur 22 tahun..ye...22 thun...29 shaa'ban 1410...tahun baru, ada azam baru lagi...dan tahun ini, moga sy lbey matang bbanding tahun lepas...ayuh, ikhlaskan hatimu terima ketentuan Ilahi...bukankah Dia Maha Mengetahuiutk segala apa yg terjadi...

Sunday, December 5, 2010

BANYAKNYERR.....

aper pnyer entri da...em...xtually, post kli ni nk gbung byk topik...antara lontaran hati dan buah fikiran saya....apa yg saya fikirkan dan apa yg saya ingin luahkan...em...byknye sy pk...sbb 2 sy lbey byk diam..kdg2m org tnya sy...mengapa saya diam seribu bhasa...bisu ker??? xde la...sy mmilih utk memerhati...itu barangkali...knapa? kdg2, bila bercakap, apa yg diungkapkan, mcm xde pape je..no respond at all...hmm...so, skrg, sy pilih utk mmerhati...

Thursday, December 2, 2010

ALHAMDULILLAH

alhamdulillah..akhirnya dah sampai umah...bila sampai semenanjung pun, hati dah melonjak kegirangan...walaupun cuaca x berapa elok tym nk balik 2..really2 dizzy...tp satu bnda yg saya x paham...manusia ni terlalu degil..sgt2 degil...emm..melawan peraturan 2 mmg best kn? apa sy ckp ni? ni bckap psal mreka yg xnk ikut peraturan...dh ada instruction suh matikan device sblum mendarat..tp nk jgak on kan...x rugi pn kalau off kjap je...pelik btollla....sampai kt airport, fmily dtg ambik..wink3 :)