AHLAN WASAHLAN

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

Tuesday, March 29, 2011

dis words, from them :)

dis from my dad : happy birthday n jadi warganegara hok blh ngundi barakallah
27march2011094800

dis from my mom : Hadiah Birthday Setiap kejayaan menuntut seribu pengorbanan. Usaha dan Doa tangga kejayaan. Jangan sia2kan masa. Gunakan masa sebaik mungkin, Semoga anak mak bernama FATMA DAYANA diberkati dan dirahmati Ilahi. Amin.
27march2011213917

sahabat 1:ku doakan semoga dirimu menemui bintang ketenangan yang abadi tika diusiamu mula melangkah ke 21 thn ini..ku pohon agar dirimu beroleh kebahagiaan sejati tika mana sepanjang hidupmu dicalari duri dugaan..dan saat ini ak dgn ikhlasnya mengharapkan persahabatan ini tetap utuh dibaluti sutera kepercayaan..slmt”pndk umur”..
26march2011235602

Kawan 1: salam.fatma budak baik, selamat hari jadi.
26march2011235823

Sahabat 2 :Hepi bfday bucuk!

Sahabat 3: cik yana, epi besday..he3..mu x mo hdiah ko? Aku bleh bg piano
27march2011000024

Sahabat 4: Fatma!Hepi bufday!wah dah bole mengundi! Hehe may God bless u always darling J
27march2011000315

Sahabat 5: Yana, happy birthday! Semoga dalam rahmat-Nya selalu
27march2011001548

Sahabat 6: Hepi bufday!!!
27march2011004415

Sahabat 7: salam brday gurl.epi brday..hehe..luv u always my love..
27march2011013325

Kawan 2: hppy bthday wak
27march2011014951

Sahabat 8: Slamat hari jadi yana..smoga sntiasa ceria dan berada di bwh rahmatNya..
27march2011070814

Sahabat 9: hepi besday yana..wish u luck n may Allah bless u always..:-)
27march2011080804

Kawan 3: Assalamualaikum..happy birthday fatma..moga dmurahkn rezeki dn dpanjangkan umo
28march2011000038

Sahabat 10: happy blated bufday..sory gle lupe!hehe,xpe2.nti ak kasi hadiah beso ea.
28march2011142107


Sunday, March 27, 2011

dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

harini, pemilik blog ni, meraikan ulang tahun yang ke, 21..hehehe..

syukur pada Allah, dipanjangkan usia ni..moga dengan pertambahan umur ni, maka bertambahlah amal yang akan dilakukan..moga setiap saat, termasuk dalam kerja2 berfaedah...

syukur pada Tuhan sekalian alam, kerana masih izinkan dia untuk bernafas, di bumi ini..sekalipun sering diuji..namun dia tau, Tuhan itu Maha Mengetahui atas segala kejadian...

dan puji-pujian buat Rasulullah, kerana telah berusaha sedaya upaya, menyampaikan dakwah, dan di atas izinNya juga, dia berada di dalam agama Islam..sesungguhnya nikmat iman dan Islam tu amat manis untuk dirasai...

sejuta terima kasih, buat ibu tercinta, kerana telah melahirkan puteri ini...berpenat lelah..membawa ke hulu ke hilir kandungan tu..lalu lahirlah dia..pada 27 Mac 1990..bersamaan 29 sha'ban...maaf ibu..dia telah menyusahkan ibu..berat yang ibu tanggung..dan ibu terpaksa mengqadha'kan sebulan puasa ibu setelah melahirkannya..maaf dan berjuta terima kasih buatmu ibu...moga dia sentiasa dalam restu dan redha ibu...

buat ayah, terima kasih..kerana telah berpenat lelah mencari rezeki buat sekeluarga..jasamu akan dia kenang sampai akhir hayat..terima kasih.kerana memahami hati puterimu yang cukup kecil itu..maaf kerana, hati puteri yang lain mungkin sebesar kolam, jika dibandingkan dengan hari puteri ini, hanya sebesar cawan..tiada lain ayah dan ibu di atas muka bumi ini...terima kasih untuk segala tunjuk ajar yang telah diberikan..sehinggalah dia ini meningkat dewasa..dan menjadi puteri buat kedua ibu bapanya...

buat adik beradiknya yang berada di mana-mana,bertebaran di bumi Allah demi ilmumu, terima kasih, untuk menerima diri ini sebagai adik dan kakakmu..maaf andai kadang menjadi garang sehingga gelaran anak singa itu tersandang di bahunya :)

buat sahabat, terima kasih..untuk persahabatan itu..moga Allah meredhai persahabatan mereka..moga kita menjadi cermin antara satu sama lain.."kerna ku tahu, sahabat yang baik, menegur sahabatnya tika membuat kesilapan..itulah persahabatan kerana Allah"..terima kasih, untuk menemani diri, tika susah dan senang..terima kasih untuk meluangkan masa, tenaga dan termasuk wang(yela, kan mesej..hehehe)

buat kawan-kawan, terima kasih juga buat kalian..terima kasih untuuk kata-kata semangat yang telah kalian hulurkan supaya dia menjadi kuat dan menunjukkan erti sebenar apa maksud di sebalik nama itu..termasuk rakan2 yang follow blog ni, terima kasih yep...maaf tym ziarah tu, takde air ngn kuih nk dihidangkan..ada tulisan rungutan je...hehehe :)
dan buat musuh-musuh(aishh..ramainye musuh..hehehehe) terima kasih.kamu semua telah membuat dia berdiri di sini..dan menjadi diri diri sebenar..seperti hari ini..meskipun dia pernah lemah, dan air mata tu mengiringi kelemahan tu, tidak mengapa..kerna dia belajar dari pengalaman..pengalaman2 tu, tidak akan dia lupakan...dan mudah-mudahan, sejarah takkan berulang setelah sejarah itu dipelajari dan diambil iktibar daripada apa yang terjadi...


harini, dia dah boleh daftar mengundi..heheehe..nk p undi apa yep cik adik? dh besar kan? dh boleh ckp psal politik kan? nk p undi bulan penuh la..heheheehe...

selamat hari jadi yang ke 21..moga Allah sentiasa bersamamu..meskipun dengan tarbiyyah yang menuntutmu untuk menjuraikan air mata itu..tidak mengapa..asal dia kuat dengan Khaliqnya.. :)

Friday, March 25, 2011

KUATKAH

kadang, kita fikir, kuatkah kita? 

sepanjang kita belajar la kan..apa bukti untuk uji kelayakan kita? 

exam..yup..dgn exam..

kalau hidup kita? 

ujian dari Rabb..

bukan ke Dia Maha Mengetahui..

yakin lah..letak sepenuh keyakinan..

Dia tahu apa yang terbaik untuk hambaNya

kekadang, Dia ingin kita selalu mengingati padaNya

kerana dgn ujian, kita mengadu padaNya

berhentilah dari memaki hamun

melatah

berfikirlah seperti orang yang siuman

"la yukallifullahhu nafsan illa wus'aha"

ingat tu...

tapi kan, dah penat ni pikir...

teringat ustaz cakap hari tu,..

kekuatan iman kita, hanya kita boleh nampak time kita diuji

sejauh mana kesabaran kita

on da spot yep

bukan 2, 3 hari lpas kita diuji

ketuk minda kejap

dan pikir

apa kita buat tym diuji tu

hmm

dan bersyukurlah, andai Dia masih sayangkan kita

smile :)

"my age will increse..jz a few hours more..harap, diri ni takkan masuk dalam lubang ular untuk kali kedua..dan dipatuk untuk kali kedua..moga dapat input daripada pengalaman lepas..go girl go!"

hellomoto

adoyai..lpas satu ujian, satu ujian lagi ek?

pnat..tired..pening la nk pk mcm ni...

ni, encik motorola yg dh bersama sy selama 3 tahun

mencari psal

tgk gmbr dh la







waa..nk hp sy balik :"(

it was called as an experience

experience is equal to pengalaman..okay ye..pngalaman tu dalam malay..experience dlm english..

"pengalaman, tidak boleh direka, tidak boleh dibeli, tapi boleh diambil iktibar..."

"i pay u 1 million for this experience..pass it for me..

"no, u cant, except, u experienced it, by yourself"

ada mnusia yg berkepala batu..kerass kepala..hmm..mcm2 variety la..sume ada la yg pasti..org cakap, xnk dgr ek..dgr sbelah tlinga atau pandang sebelah mata je..

apa salahnya, kalu kita tolong tgk garam orang lain..kalau tak terkena kepala kita, biarla kita ambik iktibar..takkan nk menonggeng...

jangan hanya melihat menggunakan mata..tapi lihatlah menggunakan mata hati..tapi mata hati mestilah tulus, suci dan murni...mintak perlindungan dari Allah..biar Dia membantu...doa senjata mukmin...

heh..apa yg duk merepek ni..dah la..stop merapu..

Thursday, March 24, 2011

sharing dis :)

http://akuislam.com/blog/renungan/10-sifat-calon-suami-yang-baik/


10 sifat calon suami yang baek...
Jika anda seorang wanita, carilah lelaki yang mempunyai sifat-sifat berikut manakala jika anda seorang lelaki, jadilah seorang lelaki yang mempunyai sifat-sifat berikut:
1. Kuat amalan agamanya. Menjaga solat fardhu, kerap berjemaah dan solat pada awal waktu. Auratnya juga sentiasa dipelihara dan memakai pakaian yang sopan. Sifat ini boleh dilihat terutama sewaktu bersukan.
2. Akhlaknya baik, iaitu seorang yang nampak tegas, tetapi sebenarnya seorang yang lembut dan mudah bertolak-ansur. Pertuturannya juga mesti sopan, melambangkan peribadi dan hatinya yang mulia.
3. Tegas mempertahankan maruahnya. Tidak berkunjung ke tempat-tempat yang boleh menjatuhkan kredibilitinya.
4. Amanah, tidak mengabaikan tugas yang diberikan dan tidak menyalahgunakan kuasa dan kedudukan.
5. Tidak boros, tetapi tidak kedekut. Tahu membelanjakan wang dengan bijaksana.
6. Menjaga mata dengan tidak melihat perempuan lain yang lalu-lalang ketika sedang bercakap-cakap.
7. Pergaulan yang terbatas, tidak mengamalkan cara hidup bebas walaupun dia tahu dirinya mampu berbuat demikian.
8. Mempunyai rakan pergaulan yang baik. Rakan pergaulan seseorang itu biasanya sama.
9. Bertanggungjawab. Lihatlah dia dengan keluarga dan ibu bapanya.
10. Wajah yang tenang, tidak kira semasa bercakap atau membuat kerja atau masa kecemasan.

Saturday, March 19, 2011

PASRAH SEGALANYA

pernah hati ini terguris
dengan fitnah dan tohmahan menghiris
sehingga terasa diri ini hina 
kerna tiada siapa yang sudi membela

ku tabahkan diriku harungi hidup
biarpun tiada siapa yang menemani
keseorangan aku di laluan sepi
ditinggalkan mereka yang ku percayai

namun ku tahu ada hikmahnya
setiap segala yang menimpa diri
ku serahkan segala padaMu Tuhan
yang berkuasa jua mencipta

kerana Engkau Maha Mengetahui
segala apa yang terbuku di hati

Ya Allah tidak ku terdaya lagi
menahan dugaan yang mencabar ini
terasa bagai noktah telah temui
mengakhiri segala yang telah ku mulai

ya Allah Engkau lindungilah aku
bekalkanlah daku dengan limpahan iman
agar tabahku menghadapi dugaan
agar tidakku berhenti di pertengahan

kini di sini aku berdiri
bersama harapan yang tulus suci
agar terbitlah kembali mentari pagi
setelah malamku berkalut benci

~~DEHEARTY~~~

MELATAH


hari tu bertanya pada diri sendiri..hmm..dah surut hidup ni dari ujian..sume dh kmbali normal..seorang sahabat fatraz.,dah boleh trime kenyataan untuk apa yg dilaluinya..tapi sambung monolog lagi..mustahil..bagi fatraz untuk sunyi daripada ujian dariNya..rupa2nya..mmg masin la mulut..Allahu Rabbi..tak sangka..daripada sekecik perkara, jadik complicated bagai nk rak..sekarang, masa untuk berfikir balik..muhasabah diri..ujian baru2 ni, buat fatraz melatah..keluarkan perkataan yang tak sepatutnya fatraz keluarkan..istighfar balik..mmg dah lme tak guna perkataan tu..tuju kat org lain..apabila kesabaran fatraz, dah terhalang dengan kemarahan..fatraz pun tak dapat kawal diri..sabar..Allah tau apa yg terbaik untuk kau..

macam mne orang boleh nilai hati fatraz? sedangkan fatraz sndiri xtau apa yang terbuku dalam hati fatraz..melainkan apabila dah disoal siasat...ujian tu..buat fatraz tanya diri dan hati fatraz..dan fatraz dapat jawapan tu..hari isnin, fatraz berdoa pada Dia...andai suatu hari nanti fatraz jatuh cinta, biarla cinta itu tak melebihi cinta kepadaNya..orang tanya fatraz..kenapa msti clash? mungkin itu yang terbaik..hamba perlukan redha Allah..anak perlukan restu kedua ibu bapa saya..dan fatraz ingin biarkan dia hidup bahagia..bersama orang yang dia sayang..fatraz doakan kebahagiaan dia..kalau ketika ini, hati fatraz dah kurang bersedih, untuk perpisahan tu, bukan kerana hati fatraz telah jatuh cinta bagai nak rak kepada lelaki lain..tapi itu adalah pertolongan dariNya..siapa lihat mata  fatraz banjir? nope..hanya bantal yang rasa hujan tu..betapa teruknya keadaan tika itu..mungkn sahabat fatraz tau keadaan tu..kerana fatraz rajin bercerita kepada dia..tapi fatraz yakin, Allah ada dengan fatraz..mcm mna fatraz boleh yakin sangat? sbb hasil tarbiyyah dari Dia..yang fatraz terima dari kecik lagi..tapi fatraz memendam apa fatraz rasa.. mereka tak tau apa yg jadik pada fatraz..dalaman..tapi fatraz tau..dan sbb smua tu, hari ni, fatraz pertahankan diri fatraz..satu tempat yg jadik medium tarbiyyah tu.bila  fatraz dh berceritta mak dgn ayah, ayah usulkan, belajar rajin2..dan pindah...akhirnya fatraz pindah..pengecutnya fatraz..lari dari masalah..Allah turunkan ujian tu..kerana kawan2..kawan yang jadik persekitaran..pengalaman jadik guru..dan fatraz jadik pelajarnya..

adakah fatraz sedang belajar? ya..fatraz sedang belajar..melalui tarbiyyah..fatraz tau mana satu kawan dan mana satu lawan..fatraz lari..sebab mental fatraz dah tak dapat terima..dan dari pengalaman tu, buat fatraz jadik diri fatraz sekarang..siapa fatraz sekarang? ntah...fatraz sendiri tak dapat jawab soalan tu..tapi apa yang fatraz set kan dalam kepala...sabarla..Dia tau apa yang larat untuk fatraz pikul...cuma fatraz harap saya mampu untuk pikul smua ni..dan biarlah air mata tu yang jadik peneman..selamanya..

baru beli Solusi keluaran terbaru..siri ke 29..tgk cover dia..huh..ada kaitan dgn fatraz ke? pasal rumah tangga la..apa la...syurga di dunia, sume2 tu..fatraz bukannya dah kawen..adoyai...semalam belek2..dan baca tajuk yang menarik minat..dan ada banyak pertanyaan yang terjawab..fatraz perlukan seorang yang baik untuk jadik peneman fatraz..adoi..jauhnya pikir..belajar tak habis lagi daa..hm..dari pengalaman, fatraz mengenali lelaki2..fatraz ambik iktibar..untuk apa yang terjadi..bukan smua lelaki jahat dan bukan smua lelaki baik..macam tu la kiranya..kiranya, tak boleh samakan mereka..sebab mereka terima tarbiyyah yang berlainan..tapi mungkin fatraz bagi syarat pada bakal suami fatraz..bukan hnsem seperti lee min ho ke, sape ke, bukan wang bernilai satu juta dalam bank..punya kereta mercedes..bla3..tapi mungkin setakat ni, syarat tu hanya ada 3..apa syarat tu, biarlah rahsia...teringat kat nota hati seorang lelaki..teringin jadik seperti..khadijah..yang mampu melihat Rasulullah..

terfikir lagi..tentang kapel dan clash..tapi soalan tu terjawab hari tu..tym fatraz bca blog genta rasa..dan sekarang, fatraz ketepikan penilaian orang lain..tentang kapel dan clash..sbb fatraz belajar dari smua tu..fatraz terima andai tu pun satu bentuk ujian tarbiyyah daripada Allah..andai harini, fatraz berkenan, minat, cinta atau sayang kat sumone, biarla ia hanya tersimpan dalam hati..biarla hanya Allah yang tau..sbb skrg, keutamaan fatraz pada keluarga..dan pelajaran..dan kawan2..bukan pada mereka yang digelar insan bernama kekasih...dan sekarang, enjoy untuk hidup single..walaupun kadang2, terima ujian daripada single..tp fatraz lebih selesa begini..sbb dgn single, no more medicine to sleep :)

Sunday, March 13, 2011

MOGA DIA BERSAMA KITA

bismillahirrahmanirrahim..
harini menyambung baca muhammad al fateh..alhamdulillah..cerita tu terkesan di jiwa..dan buat saya berfikir..mereka amat yakin dengan janji Rasulullah..bahawa Kostantinopel dapat ditawan andai pemerintah, tentera dan rakyat itu baik..dan muhammad al fateh membuktikannya..walaupun beliau hanya la berusia 20 tahun..berfikir saya..tika saya berumur 20 tahun..apa yang mampu saya lakukan..malah tidak yakin dengan sendiri..kadang2 saya berfikir, kenapa mesti saya dengar cakap mereka..yang bakal menjatuhkan semangat saya..teringat kembali satu title dalam nota hati seorang lelaki..kisah juara yang nak jadi orang yang kedua..bukan pertama..begitulah saya..ya Allah, berikan saya kekuatan..jiwa tidak menentu..memikirkan tsunami yang melanda..moga Allah selamatkan mereka yang berada di sana..tika saya tgk gambar yang di post oleh kawan di fb, ya Allah..permudahkanlah ssegalanya..jika difikir balik, lepas satu..satu bnde yg terjadi..hari tu mesir..ni jepun..dan moga Allah juga menyelamatkan kami di sini..bila ayah cakap, jangan p maen pantai..saya baru tahu..tp tak sempat nk naik IBTP..tgk keadaan..mntak Allah permudahkan..

berbalik pada cter muhammad al fateh...subhanallah..saya terasa kagum dengan pimpinannya..kagum dengan pendiriannya..tapi sy terimbau kemali apa yang terjadi pada kita sekarang..dijajah pemikiran..begitu juga dengan saya..tak terkecuali..ya Allah..selamatkan kami..moga kami peroleh syurgaMu..nmun layakkah aku..ntahla..saya tak berasa layak utk mendiami syurga..merka berjuang mati matian utk tegakkan agama..tapi apa yang kita lakukan..mulut ckp nk syafaat Nabi..tp...hmm..dah la fatma..brenti membebell...zzzzzzz

Saturday, March 12, 2011

DIAM

Diam-diam ubi berisi atau diam-diam besi berkarat
Fatma is equal to penyenyap bunyi
Maknanya, fatma ni budak bisu
Dia ni pendiam
Yela
Kalau ckp ngn dia, mcm budak bisu la
Ko bagi dia 10 ayat, dia jawab satu patah
Ish, btol ke?
Punye la byk ko ckp ngn dia
Dia jawab satu patah
Btol!
Aku tak tipu...
Cuba ko cakap ngan dia..
Okay la tu kalau dia jawab
Kalau dia balas ngn senyuman je
Rse mce nk lempang pn ada
Ishhh
Susah jadik budak bisu ni
Hmmmm
Diam2 ubi berisi dan diam2 besi berkarat
Agak2 mna yg lbey nice dgn si fatma ni?
Hahahaha
Diam2 besi berkarat
Tu perumpamaan untuk fatma
Dah la diam
Bercakap pn sket
Bercakap sket pn dah buat orang lain sakit hati
Mulut tu xde lesen ke fatma?
Ko ni mmg biol la
Apa ko buat bknnye tau btol
Sume tak btol
p/s:dgn ini, saya mntak maaf, kepada mereka yang mengenali..kerana hanya dengan mulut ni..dengan apa yang saya telah tuturkan..tidak mengapa untuk saya digelar bisu..itu lebih baik daripaa saya menyakitkan hati orang laen..peace ;)

Sunday, March 6, 2011

alhamdulillah, harini selamat sampai kat hostel...nk rehat dulu..mlm ni baru sambung buat keje..boleh kan?minggu depan ada mdterm..lagi dua...lepas ni ada lagi yg bakal menyusul..maklum la.sem ni ada 9 subjek..sume nk kne mdterm...

pegi Kawang ni..dengan tujuan...fieldwork..kerja lapangan utk subjek utk entomologi...subjek mengenai serangga...kami diarah utk kumpul 10 order insect...order ni mcm kumpulan la...agak susah kalau nk kne list kt sni...

okay,..malam sebelum pergi, pukul 2 baru dapat lelapkan mata...sekarang, dh jadik burung hantu,,,..sbb jadual hidup tertunggang terbalik...esk tu, bersiap2...jalan kedek2..p pntu pagar...sempat call ayah...nk bgtau ayah.."ayah, nk msuk hutan ni" hehehehe...ada lagi la yg sy duk merepek...then, call mak kat umah...tp tym tu dh dlm bas,...mula2 call..aishh..mak tak angkat plak..selang berapa mnit..mak call balik...sy bgtau la...kita nk masuk hutan ni...ada la pesanan penaja sket sbyk...ada bawak makanan?hehehe...mereka la tangkai hati sy :)

hampir dua jam jugak la perjalanan tu...sesampai nya kami di sana..kami terpaksa berjalan hampr 0.8Km..sbb bas xley nk masuk..nnt bas semput kalau msuk kawasan tu..tengah kami berjalan tu, ada penyambut tetamu yang comel...kami disambut 2 ekor anjing...yang menyalak..aish...mcm mne la nk kasik anjing ni diam...takkan la nk tekup mulut dia..kang hilang tangan sy...tapi mmg keje dia melalak je..then, dengan cool nye, kami lalu la dpn anjing tu...walaupun dalam hati, hanya Tuhan yang tau...emm...sebenarnya dah terbiasa dengan suasana kat sini...anjing..saya pnggil kucing besar..sbb kalau kat semenanjung, kita nmpak kucing yg merayau..tapi ni anjiing yang merayau...jalan..kedek lagi...then sampai la kami...



tgk..ada anjing lagi..ntah bape ekor anjing dalam tu..saya pn tak pasti...yang comel pn ada...eeii..kalau bleh pegang, mmg sy pegi pegang...hehehehe...sampai, angkat barang...pastu, bina la khemah...hari tu blajar mcm mna nak kumpul serangga...srangga yg terbang, kat tanah, ngn akuatik punye...best main air..ehehe...macam budak kecik je...kanak2 riang..malam tu, kami pegi masuk hutan lagi..huhuhu..agak takut..gelap...ada jugak yang tak jaga mulut..saya plih utk berdiam diri...siyes...sbb bila 6th sensse berfungsi...hoho..tapi tawakal je...macam ada org meniup dalam telinga saya pn ada..pendinding kne kuat...nk2 kalau pmpuan...sbb kadang2 ada waktu yang lemah...mmg la lagi kne kuat...dalam ati saya, cpt la balik...malam tu, kami berjalan agak jauh...p kat light trap...ntah bape kali mentol tu mati..kalau mentol tu tak hidup, trap tu xjadik light trap la..sempat jugak la maen ngn suis lampu tu..tlg tutup..tlg bukak...meragam betulla lampu tu...ish...mcm mne nk collect sample kalau lampu tak hidup ni..dh siap collect sample, kami balik khemah...mandi2 jap..then tidur..







esk tu, bgn2, pukul 8 kami masuk hutan lagi...collect sample lagi...tp harini tak sempat nak maen air lama2...emm...pastu, kami simpankan koleksi kami dalam kotak...


yang ni, saya terangkan lain entri...p mndi...makan..pastu, kemaskan khemah..sbb dh bunyi guruh..kalau tak, nnt kami kne basuh khemah tu...
sorry la aina, gambar ko kne candid sama aku daa....


dan yang ni, cik hazami :)

kebaskan khemah, then cabut batang dia, then gulung...lalu terhasillah khemah crunch...kali ni, ada van yang tlg hntar kami p jalan besar..hehehe..xyah la berjalan..dh lenguh kaki kami..esok, naik IBTP lagi..hohoho..dah abes citer utk Kawang...

tnggu next week..cter untuk subjek kerjalapangan..saya ambik bahagian botani..kn nk ambik final year project psal pokok..insyaAllah..minggu depan, masuk hutan lagi...pergi Ulu Kimanis...dekat dengan Banjaran Crocker...tu la yang mmpu mnusia tadbir sekarang ni...tu yg dalam perancangan sekarang..tp takdir, berada di tangan Tuhan...insyaAllah la...kalau takde aral melintang, mnggu depan dapat la saya jejakkan kaki ke sana..moga Allah bersama kita..tawakkal kepada Allah...letak keyakinan sepenuhnya...Dia Maha Mengetahui:)

PERUT STOKIN? SHOCKS STOMACH?

mse mula2 lin sbut pasal perut stokin..
sy duk pk...
haisss...ape ke bnda a ni? 
maen stokin2 la plak..
rpe2nye, prut stoin tu gelaran utk org mkn byk..
hmm...
btol ke lin?
har jumaat tu, p msuk pizza ngn aina, Lin N cik Rahmah...
then Rahmah tny, fatma, xnk tmbah pape?
saya pn jawab..
emmm..
2 biji pizza tu dh cukup..
means bila dibahagikan la

tup2
ble encik waiter tu dtg,..
mulut sy pn berkata2
hua3
aroma thai satu
ni la pnyakit bila cinta ngn spagheti ni
hohoho
budak2 ni dh plek
aikkk

sampai la sume2 tu 
kat meja kami
pnuh meja
hohoho


makan pnye mkn
sy tny dalam hati
abis ke mkn sume ni
mula2 mkn 2 keping pizza
then sambung mkn spagheti
hmmm
perut dh rse pnuh
tp,... 
result dia
tgk ni
sekarang, 
sape yang perut stokin?
hohoho
mkn punye byk
tp tak gemuk2
ish2...
yg org laen, tak abes
tapi sy pn tak mpu nk hbiskan
dyeorg pnye
bcoz i'm full enough..

ni adalah
effect keje byk
stress memanjang
makan je keje
makan, makan dan makan