AHLAN WASAHLAN

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

Friday, January 28, 2011

NOTA CINTA

Lirik Lagu Saujana - Nota Cinta

Andainya dapat ku menulis
Nota-nota cinta buat diri Nya
Inginku titipkan bersama
Semua kuntuman bunga yang indah berseri

Kusembur haruman mewangi
Bersama kata-kata puji
Sedang Dia tahu kasih dan cintanya aku
Menjalin ikatan menuju ke syurga

Cintaku kepada Dia
Rinduku hanya pada Nya
Kasehku balas cinta Nya
Setiaku balas kasih Nya
Kasihku kasih yang setia pada yang punya

Dambaku pada Yang Esa
Pujian hanya buat Nya
Akurku kebesaran Nya
Teragung Maha Suci Nya
Taatku hamba yang hina pada Pencipta


Kiranya aku hilang arah
Jalan hidupku berubah punah
Namun kasih Nya tak pernah akan musnah
Belas rahmat Nnya terus mencurah-curah
Nur hidayah Nya semakin cerah


lirik ni, sahabat yg hantar...trima kasih sahabat....hehehe...sian kt die kne taip pnjg2...hua3...peace :P


jom, layan lgu ni....

KOMEN AINA.....

ni, adalah lanjutan isu yg tlh diketengahkan...hua3..apa cik fatma ckp ni....ni, komen cik aina...psal kwn, sahabat atau teman... dia p bt entri besar...dkt blog die..huhuhu...aina, oo aina...tup2 die p tag sy dkt fb...ckp ada entri bru utk sy...ni la entri die...nnt sy nk komen byk2...tngu la ko aina....

cik FATMA....
fatma???
spekah insan bernama fatma sile angkat kening ye.....hehehe
ye2..anda la org yg d katakn....

special entry utk anda yg bernama FATMA

nme sebenar????d rahsiekn.....hehehe
kalo borak2 ngn ni budak kecik...
terase cm berbual ngn org beso....
walaupon die ni kecik jer...tpi leh tahan la idea2
yg d lontarkn...
espesially kalo citer bab
THE MEANING OF KEHIDUPAN
THE ART OF LIFE
AND CARI JODOH...

mmg terbaek la...hehehe..
aq rse kalo kteorg wat buku...
leh la dpt anugerah best seller....hehehe

kalo bab CARI JODOH..
mmg laju jer la die citer
ye la..
citer dari pengalaman...
aq cm xleh ckp lebih2 sgt...
xde pengalaman....

TO LOVE IS TO RISK NOT BEING LOVED IN RETURN....
ni lah yg membelenggu diri ini....
takut kene rejek...
tpi xnk try...
bak kate FATMA

"jodoh bkn bola nk datang bergolek"
hehehe...mmg tepat skali la kate2 cik fatma ni...

biarlah..
aq xnk pk sgt..
nti leh mengganggu emosi ku...
bnyk ag mende yg aq nk wat dlm hidup ni..
eceeeehhhhh....hehehe

tpi kteorg lom kawen ag ea...hehehe

Then,BAB KEHIDUPAN,FRIENDSHIP...
kalo bab ni pulak kteorg akan berbual-bual...
cm kt forum la....cume kami ni forum bergerak,xde meje,kerusi...
hehehe.....cm nak muhasabbah diri balek la kn....
sebab nyer die jer yg akan reply ape yg aq ckp dgn format yg betol..
even aq ni mmg sengal2 sket...n gile2 lebih...so may be sometimes ape yg aq nk ucapkn ni serius....tpi dengan care sempoi..
so mungkin mereke yg xdpt nak bace aq ni akn anggap ape yg aq ckp ni nothing...
terpulang kpd pendegar..

Tpi kalo ade certain manusie ni...mmg ad gak aq rse cm nk penampar...tpi bkn cik fatma....memandgkn aq ni cm ade hati sket...aq just kasi jer sound tepek...time aq ckp serius then die jwb cm nk gedik2......aq pompuan la....bkn lelaki...ko nk gedik2...geli tau x???
kalo nk manje2 g la ngn balak ko..xpon skandal ko...pening!!!

k...bebalik kpd miss FATMA
die ni cm innocent...tpi berhati besi...may be appearnace die jer...kerana die amat kurus melidi...aq dh suh die sedut lemak aq..tpi xnk...so terpakse la sy menyimpan lemak sy....hehehe

mungkin aq bkn pendengar yg baek...tpi percaye la...aq tau..

kau seorg wanita berhati cekal...
jangan biarkn diri  mu di pijak2...
biarkn mereka smue tahu kekuatan mu sebenar....
kekuatan sebenar insan yg bernama FATMA...


yg penting kekejaman itu perlu...hehehe

MAKNA HIDUP ADELAH DENGAN MEMBERI...
ALLAH ADALAH SEBAIK-BAIK PEMBERI BALASAN...


*friendship till death!!!!



aina,...ni komen utk ko...
sori...sbnarnye ak x snggup tgk muka ko mcm 2 hri ni...sabarlah...didik hati supaya sabar...sabar  pnting...kang x pasal aku bg title x sabar kt ko plak...hehehehe...
psal kawan...ak pn xtau nk ckp ape...cume, dlm hidup ni, mmg dh lumrah kita jmpe dgn pelbagai jnis ragam mnusia...ak td pn xtau nk ckp ape...dh la kpala aku x brape okay....ni dh okay sket...blik trus ak tdo...huhu...x larat...tp xtau la kl ak dmam lg lpas ni...moga dgn sakit ni dpt bt jdik penghapus dosa kcik aku...okay...bblik psal kwn...hdup...bley la diibaratkan mcm masakan...ade manis, masin, masam, pahit, pedas, tawar... mana mungkin kita bley matang kalau kita x balajar ssuatu..belajar erti keperitan....sabar...2 je ak nk nsihat kt ko....nnt ko akn nmpk hikmah di sebalik sume 2...yakin lah...aku tau ko yakin..sbnarnya, ak tau x perlu pn ak ckp sume ni..sbb ak tau, ko mmg dh tau hakikat hdup ni....


psal hati...
sabarlah wahai hati...Allah dh sediakan yg terbaik bt kita....yakin lah...itu lah hakikat...aku tau jodoh tu xkn dtg dlm keadaan yg bergolek...sbb die bkn bola...dia xkn terbang..sbb die bkn burung yg punye syap...die bkn spesies insect pterygota yg pnye sayap...die mgkin kalangan apterygota...mungkin asalnye diplura, thysanura...ntah la..ko klskan sndiri cnta 2 dari kelas mn....aku sbnarnya xnk bg ko rse ape yg ak rse...sakit...demi Allah...sangat sakit....jangan cuba...sekalipun...jgn aina...aku ckp jgn...tngikan ego ko dlm hal ni...len hal, ko bley rendahkan ego ko....aina, xde couple dalam islam...ape ko dpt dari mereka yg blum tntu jdik suami ko? aina, aku dh pnah sia2kan pluang 2...ak hny ptot bercinta dgn suami ak...tp ak dh serahkan pd mereka yg blum tntu jdik suami aku..pd mereka yg pnah jnji pd aku, nnt kte kwen...ble xde jodoh, jwpn ni yg didengar...kte xde jodoh...ko nk dgr jwpn mcm 2...hri 2 lpas trun ibtp...ko pnah tny ak...ptot ke ko trun kn ego ko...emm....aina, kli ni, aku cbar ko lg skali....lawan diri ko..antara agama dan nafsu...ko msti kuat! kl ko ckp aku kuat, aku pn nk ckp ko kuat...do it aina! mcm mne ko bley nsihatkan aku sdg kan ko sndiri x kuat???? buktikan pd aku! ko mmpu lakukannnye....
jgn bazirkan ssuatu...aina...mintak pd Allah...kl ko btol sygkan die, biar smuanya terjadi dengan keizinan Tuhan..andai dia dh jdoh ko, sure, stu hri nnt aku akn mkn nsik mnyak ko ngn die gak...hehehe..ameeennn....cinta, bukan erti memiliki..tp membebaskan..biarkan dia bebas....redha dgn takdir Allah andai satu hri nnt die bkn milik ko...maaf kl kate2 ak agk kasar...tp ni hakikat....aina, aku syg ko...jgn jadik mcm ak....aina, kte dh ade al Quran dan hadis...bt pnduan diri kita....beriman pada Qada' dan Qadar...ingt 2....jom...kita langkah medan perjuangan kita...tanpa cinta lelaki...aku tau...agk susah...kte ade hati..kte ade perasaan..kte bkn robot...cinta tu dh mmg fitrah....tp hny pd mereka yg hak...biarkan fitrah itu mengalir pada jalan yg hak..bukan jalan yg batil...aina, tlg....tlg la kuat....aku akn teman ko,,,....kita akn saling menasihat...antara satu sama laen....
aina, aku tau ape ko rse...aku phm sgt2....sgt3....dlm keadaan umo kte mcm ni...tp biarkan hati kte terluka...kerana Allah....nnt  ko akn rse mnisnye....sabar ekkk...ko mst kuat! aku pn akn kuat!  aku pn dh cabar hazami supaya kuat....hehehe...go  girl go!!!

PENDAPAT MEREKA

assalamualaikum w.b.t.....
dengan ini, sy menyambung menulis...hehehhee...dh ptg2 ni...x elok tdo(walaupun kdg2 tertdo jgak)...hehehehe... waa....sy xley balik...walaupn adk beradik sy yg len bley gather kt umah...sdeynye...kwn sy duk maen perli2 sy...ckp nk mkn keropok la...grrrr~~~~~hri 2, tika kekalutan. maka sy p la mntak nshat mereka di sekeliling sy... nnt sy add yg len.... hri 2 sy tny kwn sy,...nor, mcm mne nk kuat dan nk sntiasa bermujahadah?
ni yg die rep dlm fb....
"yana, semoga awak sentiasaaaa sabar dan tabah. sebab saya tahu awak lebih kuat daripada apa yang awak rasa. saya akan berkongsi dengan awak apa yang saya fikir tentang awak. inshaAllah nanti post kat blog. tapi. jujurnya, saya pun berhadapan masalah sama. macam mana untuk terus dan sentiasa kuat. tak senang. saya pun tahu. dan, saya faham.

Allah sentiasa ada di sisi kita, sahabat. semoga awak berjaya, saya juga. ;)"

hehehehe...okay...ni yg die post dlm blog die...kn cik nor? sy dh mntak izin dgn die...
untuk yana.....


macam mana nak mulakan ye. Saya terpaksa berhenti sekejap dan bertanya. Apa maksud awak “macam mana nak kuatkan hati? macam mana nak mujahadah?” saya dapat soalan-soalan ini daripada yana? biar betul. 
saya senyum.
agaknya bila saya dah letak label “alim” pada awak, saya juga sudah meletakkan satu expectation. Agaknya. Maaf.  salah saya. tak patut begitu. 
Kita manusia biasa. Iman yang bukan seperti malaikat. Apatah lagi untuk disamakan dengan Nabi kita. Ma’sum itu bukan kita. Jadi, saya neutralkan hati saya dan bersedia berkongsi dengan awak. Sebagai seorang sahabat. Dan seorang lagi muslim. 
Saya selalu rasa. Bila sahaja saya lemah dan merasakan semuanya serba tidak kena dan semua dah jadi susah untuk dilaksana, Ini bermakna saya tergelincir, sedikit.  Dan saya percaya yang awak juga percaya, Allah sumber kekuatan kita. Ini untuk saya, awak dan mereka yang mahu percaya. Setiap kali jiwa resah, palingkanlah diri kepada Dia. ingat. sentiasa. ah, saya ni, memang tahap muka tak tahu malu dah. asyik berulang je dosa saya yang sama. saya bukan bangga membuka pekung di dada. bukan. cuma biar jelas di sini, bahawa saya juga sedang menasihati diri saya sendiri, dan tiada niat berceramah dan memberi tazkirah. bukan taraf saya. 
saya tak tahu apa yang membelenggu awak. apapun, jadilah kawan saya yang kuat. saya mendoakan, insya Allah. menjadi kuat dan tabah dan baik dan segalanya, is your call. no one else. bacalah sebanyak mana pun artikel islamik. biarlah sebanyak manapun motivation awak dapat daripada kata-kata, dan tulisan-tulisan, titik akhirnya = awak. nothing more. awak yang akan tempuhi segala-galanya, bukan mereka semua. macam mana nak mujahadah sentiasa? honest answer, saya tak tahu. iman yang berubah-ubah itu fitrah. fitrah. maknanya wajib kita alami. tak mungkin tahap iman awak selepas baru bergurau senda bersama kawan dalam kelas, dibandingkan dengan keadaan dan rasa hati bila baru sahaja sujud pada Tuhan, sama. tak mungkin. jadi, saya percaya. manusia tidak akan pernah dapat terlepas daripada berasa tidak kena dengan salah dan silap yang telah dilakukan, sebab fitrah kita adalah melakukan kesilapan, atau, kata mudahnya, kita tidak sempurna. 
saya tiada jawapan khusus untuk awak. maaf. cuma.

ingatlah Dia sentiasa ada. untuk segala-galanya. sumber kekuatan kita. nafas. nyawa kita. never give up on Allah so He doesn't give up on you. untuk apa jua rasa. bersalah, gembira, sedih, kecewa, semua itu kurnia. supaya di akhirnya, Dia yang kita cari.

maaf saya tak melambakkan hadis dan ayat al-quran di sini. saya tak berani untuk memandai mencari di mana-mana dan diberikan kepada awak. percayalah, saya tak berani. bukan tak teringin.

saya sudah sedaya upaya tidak menampakkan entry ini sebagai sekeping surat @ warkah. harap berjaya. =P.

all the best, Yana. and, wish me luck, too.

komen saya...nor, thanx..utk sgalanya...awk, umi ngn murnirah dh byk teman sy since shams...dh byk sgt tgk air mata sy...dh byk lending tlnga...trime kasih....moga Allah merahmati kalian.... :)

Wednesday, January 26, 2011

SABARLAH WAHAI HATI...

sesungguhnya setiap amal didahului dgn niat...

kadang2 sy terpikir...perlu ke sy meluahkan di sini...perlu ke sy critekan sgalanya di sini...mungkin perlu..terpulang kepada mereka yg membaca...semalam, sy cuba berdepan dengan masalah..sy pn xtau sama ada sy lulus atau gagal... ye..itu satu ujian daripada Allah...demi Tuhan...hati saya telah terguris selama 3 mngu berturut2...dirundung masalah yg berbeza...dan air mata tu mengalir tanpa perlu saya mnta...ya...sy hanya berkongsi dgn mereka yg bley memahami....sungguh, Allah menguji saya...

Tuesday, January 25, 2011

PASANGAN KEKASIH SI NOBITA DAN SIZUKA

dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...kali ni nk share stu cter..dpt dari usrah badar...
http://www.facebook.com/note.php?note_id=10150142039576041

jom bce same2...nnt pk dan muhasabah blik..heehe...

Di suatu malam depan panggung wayang…

Sizuka : Best tengok wayang dgn awk td..kelakar je cerita tu..xbosan kan?
Nobita : A’ ah xbosan. Best!
Sizuka : Kalau best, knp awk letakkan kepala awk kat bahu sy & beritahu sy y awk mengantuk?
Nobita : Errr~ hehe..

Sizuka : Nasib baik kita pakai sweater kn awk? Kalau x, mesti sejuk dalam tu td.
Nobita : A’ah..btul3! Xdela sejuk sgt td bila dah pakai sweater ni.
Sizuka : Klu xsejuk, kenapa awk pegang tangan sy & beritahu y awk sejuk?
Nobita : Errr~ hehe..

Mereka pun menuju ke i-City..

Sizuka : Awk, sy cantik x?
Nobita : Awk kn syg sy..mestilah cantik..
Sizuka : Kalau sy ni betul cantik bagi awk, kenapa bila sy pakai baju-baju tertentu baru awak akan puji sy cantik. Kalau sy pakai baju longgar, awk diam je..kadang-kadang awk akan tanya saya kenapa pakai baju besar..kalau sy pakai baju ketat, baru awk puji sy cantik..knp ye?
Nobita : Errr~ hehe..

Mereka pun tiba di i-City..

Sizuka : Jom snap pic wak..sy nak tangkap gambar awk bawah lampu tu.
Nobita : Kita tangkap gambar berdua la syg. Meh sini, duduk sebelah sy. Rapat sikit, nanti xmasuk plak gambar awk.
Sizuka : Boleh ke rapat-rapat ni?huu
Nobita : Takpe de..awk kn awek sy..
Sizuka : Awek je..bukan isteri yg sah..
Nobita : Errr~ huhu..

Sizuka : Nanti sy simpan gambar kita ni dalam laptop sy ye wak.
Nobita : Alaa..upload la terus dalam fb.
Sizuka : Eh..boleh ke..xelok la wak..gambar tu dah la awk & sy je..yang ke-3 syaitan..pastu nak pergi heboh 1 dunia tentang dosa y kita buat..xmalu ke?huu
Nobita : Errr~ huhu..

Mereka pun pulang..

Sizuka : “Awk, awk syg sy x?
Nobita : Mestilah syg..syg sangat2 tau..haa
Sizuka : Buktinya??
Nobita : Eh..mcm ajak bergurau je..nak sy kiss pipi awk tu ke syg?hehe
Sizuka : Ish..apa ni? Teruknya pemikiran awk..huu
Nobita : Eh..errr~ huhu

Sizuka :  Mak sy kata, kalau kita syg sesuatu tu, kita akan jaga sebaik mungkin.
Nobita : Eh..mestila! hehe
Sizuka : Tapi awk tipu sy!huu~
Nobita : Eh..kenapa plak sy tipu awk??
Sizuka : Kalau awk syg sy, mestilah awk jaga sy sebaik mungkin tp awk xjaga sy dgn baik pun..awk sentuh-sentuh sy, pegang tangan sy, cuba nk kiss sy,ajar sy buat benda bukan-bukan yg sy xpernah buat sebelum ni, selalu ajak sy keluar malam-malam.

Nobita : Owh..sekarang awk nak salahkan sy la ajak awk keluar malam?? Mak ayah awk yg bg izin tau!
Sizuka : Memang diorang y bagi izin tapi awk tau x y diorang jugak y akan tanggung dosa sy dgn awk malam-malam macam ni sbb diorang bg izin pada sy ank perempuan diorang utk keluar dgn lelaki bukan mahram tanpa adik atau abang sy sebagai peneman pastu buat benda-benda xsenonoh! Pegang sana pegang sini..awk tau x panggung wayang tu mungkin sejuk bagi awk sampai terpegang tangan sy dgn sengaja, tp neraka tu teramat panas & tangan awk y memegang tangan sy tu akan dibakar dalam api neraka berulang kali..awk sedar x semua tu?? Tangkap gambar nak kepit-kepit, padahal boleh je tangkap gambar sorang-sorang kan..then, nak heboh kat 1 dunia. Pastu nanti org ‘like’ awk pun suka sebab orang tau siapa awek awk & hubungan awk dan sy kononnya bahagia tapi awk sedar x yang malaikat sentiasa mencatat segala apa yg kita buat..awk ada ilmu agama..klu xde ilmu agama pun, awk tau benda tu salah..tp kenapa masih buat? Awk sedar x semua tu??? Ingat Allah tak waktu awk buat semua tu?? Awk tu belum tentu jodoh sy, nak sentuh-sentuh sy. Kalau da awk nak sentuh-sentuh sy, apa je y suami sy boleh dapat special dari sy sbg isterinya y sah? Awk nak ke isteri awk dah macam sisa orang? Awk mesti akan cakap awk akan pastikan y awk akan nikah dgn sy sebab tu awk boleh sentuh-sentuh sy..tp awk sedar x y awk tu siapa?? hanya hamba Allah...awk bukan tuhan utk tahu siapa jodoh sy & jodoh awk..awk sedar x semua tu??? Klu betul awk syg sy, awk jaga lah sy baik-baik, beri sokongan sy jd muslimah solehah…dekatkan diri pada Allah, mohon pada Allah supaya izinkan kita dijodohkan bersama kerana sy ni milik Allah..ibu bapa hanya penjaga sy, mereka menjaga sy dgn penuh kasih sayang & didikan y baik sehingga sanggup memberi kepercayaan pada awk utk menjaga sy, tp awk jaga sy x??awk jaga sy x?? x kan..awk bawa sy kea rah keburukan..awk sedar x semua tu??? Banyak lagi y awk buat kat sy, sy pun terlalu kurang pandai ikutkan je kemahuan awk..nanti kat neraka bila Allah soal sy dgn dosa-dosa maksiat y kita buat, bukannya awk dapat backup sy dpn Allah..kn?? Tolonglah tahan diri tu sehingga kita dah sah dinikahkan..huuu~

Suasana bertukar menjadi suram...sehinggalah nobita mula meluah perasaan...

Nobita : Kenapa x dari dulu awk cakap semua benda ni?? Kenapa bila kita dah lalui macam-macam baru awk nak luahkan semua ni???
Sizuka : Sebab sebelum awk nak couple sgn sy, awk janji yang awk akan jaga sy baik-baik. Awk suka dengan saya pun sebab bagi awk sy baik tapi semakin lama awak makin berubah. Perubahan awk turut merubah diri sy. Baru sekarang sy luah semua benda ni sebab selama ni sy sentiasa menanti agar Nobita y dulu kembali. Nobita y menjaga sy dgn baik. Sy tunggu Nobita tu..tunggu & terus menunggu kerana sy sayangkan dia. Tapi semakin lama sy tunggu, semakin menjadi-jadi...awk fikirlah baik-baik apa y sy sampaikan...kalau awk masih xberubah, lepaskan sy kerana Allah..

Nobita : ......

[Pesanan : kepada pasangan yg hangat menyulam cinta & kasih sayang, jagalah batas anda! Ingat larangan Allah…cinta itu indah krn Allah yg menciptakannya tapi jangan sampai cinta utk Allah itu dinodai oleh cinta manusia..menjadi kebiasaan, dalam berkasih ada kesalahan y akan dilakukan..seringlah muhasabah diri & beranikan diri untuk mula buat perubahan..beranikan diri menegur pasangan sebelum Allah menegur dengan pembalasan & azab..wallahu’alam~]

peringatan utk semua, beribu kali peringatan utk diri y teramat hina ini~

Saturday, January 22, 2011

WHAT'S DA POINT?

Bismillahirrahmanirrahim...

Hri 2 terbaca kt aina pnyer blog...sal baitul muslim..hrini sy terbce lg kt iluvislam...sal pinang daku kerana dakwah...kbetulan aina ni join IKRAM...group usrah jgk la...sy pn tnye die...ko nk cri husband stu usrah gk ke? Pastu...ape die jwb ek...lbey kurang mcm ni la...2 bkn syaratnya...hehehe...sbb cik aina dh ade sumone bertakhta kt hati...hahaha...tett....tym bce kt iluvislam 2, sy tbce la sal ikwan dgn akhawat ni...mostly dyeorg gne naqib @ naqibah dyeorg...nk mminang, gne org tgh...mknanya, mostly dyeorg ni dri stu grup usrah...

Friday, January 21, 2011

APAKAH IA?

mengapa perlu sayang dan cinta?
betul ke tu fitrah manusia
untuk apa dan mengapa
tapi mengapa masih tertanya-tanya
betul ke itu cinta
atau hanya simpati semata

tika ini,bila ditanya tentang cinta,
saya pun terpinga,
mungkin belum tiba masanya,
atau mungkin belum menemukan jawapannya,
maka adakah perlu saya kejar cinta?
baru-baru ni saya tonton cuti-cuti cinta,
''bila dikejar,ia akan pergi,''itukah cinta?
maka, apakah perilaku cinta?

perlukah ia dimiliki,
andai ia bakal menyakiti,
mereka semua yang memiliki,
seharusnya saja,usah dimiliki,
(sy, ketawa kikiki)
adakah perlu memberi,
sekalipun tidak dhargai,
sekalipun kepada mereka yg x sudi?
itu cinta, barangkali,
(sekarang, sy garu kepala sendiri)

komen saya, 
cinta pada Ilahi
itu lebih hakiki...
smile :)

KAWAN, SAHABAT ATAU TEMAN....

Dh lme nk tulis entri ni...tp tym dh mngadap lappy ni, tajuk ni x kluar...kluar tym sy duk pk sorg2 tnpa lappy...alang2 ni, sy nk cakap sal kawan, sahabat, atau teman... makin besar makin sy terpikir dgn title 2...yg mne stu ptot kte bg gelaran pd mereka yg berada di sekeliling kita...sbuk sgt ke smpai msj pn xley nk balas? Bru2 ni, sy wish bfday pd kwn baek sy...mgkin skrg dh x jadik kwn baek kot...sy plek sgt...btol2 bz ke smpai xley nk reply msj 2...maklumla...sape la sy skrg....hri 2, sy dh ckp nk jdik yg terbaek pd kwn2... sy x dpt ucap pd dia tym 2 sbb kbetulan sy deactivate fb sy...bkn sbb melarikan pd insan bnama llaki...tp ada aral merintang....terasa jgak hti...tp nk bt mcm mne....sy x ksah kl 2 org laen...tp 2 kwn baek..wish gne sms je la...hmmm....

Tuesday, January 18, 2011

SEMOGA ALLAH MEMBERKATI KALIAN

entri kali ni nk tuju bt kawan sy....yg bakal...bakal apa yep...jap...sblum msuk tajuk 2, nk flashback blik apa yg sy bt hari ni....hrini msuk kls biologi populasi dan evolusi...dan akhirnya sy sedar ataupun dlm perkataan laen, telah sedar, dlm sains, byk btol evolusi si darwin...sape knal dgn dia? sy x knal dia...sy tau nme dia je..hehehe...tp evolusi yg pling gempak, psal mnusia ni asal daripada ........ em...smbung sndiri la...tp sbnarnya x plek bg dia yg bkn beragama Islam utk bt teori mcm 2...tp Darwin ni mmg bdak pndai...bapak dia suh ambik medic...tp dia xnk...dia x ske duk diam2...diam ske p jalan2...dia ikut kwn2 dia p Galapagos Island( Pulau galapagos)..hehehe...yg ni Google sndiri...tp binatang kt sne byk yg unik.....

Saturday, January 15, 2011

UJIAN ITU TARBIYYAH

pagi semalam ada kelas...dan mcm bese, jln ngn cik hazami...cik hazami? awak bjalan ngn boy @ gurl ni? cbe teka...hehehe...gurl la....dh jmpe ngn die, die ckp kt sy, moga hari ini lbih baek dari smalam...sy jwb, insyaAllah...hehehehe...

hidup itu kembarnya ujian...datang dan datang tanpa perhentian..hanya dengan keimanan kau mampu bertahan...jangan kau jatuh hari ini...kerna hanya selepas mati baru ujian terhenti...teman, tanahkan hatimu mengharungi hidup dengan berbekalkan iman di dadamu..suburlah imanmu dengan ketaqwaan....

jika sendiri, janganlah merasa sepi....ada Allah mengawasi...jika sedih jangan dipendam dalam hati,..ada Allah tempat berbagi...jika susah jangan menjadi pilu...ada Allah tempat mengadu...jika gagal jangan putus asa..ada Allah tempat meminta...jika bahagia jangan menjadi lupa...ada Allah tempat memuja...ingatlah Allah selalu...nescaya Allah akan mengingatimu...

syukran jazilan 'ala kullihal....ya sohabati, uhibbuki fillah :)

Thursday, January 13, 2011

NO TITLE AT ALL

dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...
dh lbey smnggu x update blog...kli ni smbung update...tp mgkin diiringi dengan tulisan yg sedih lg...ye,...sedih...kadang2 tertanya, adakah kesedihan 2 milik sy...adakah sy dilahiran utk bersedih...em...x...sy dilahirkan di muka bumi ni utk jdik khalfah...utk jdik hamba Allah yg bertaqwa....t

Tuesday, January 4, 2011

Bertudung Tapi Dedah Aurat~nota hati seorang lelaki~

mcm2..nmpk baek, dh btudung litup, tp prangai, huh..''kdngaran sorg pk cik mngeluh..''kl mcm 2, baek x pyh pky tdung. x hpokrit!'' smpuk sorg llki yg lbey muda di sebelahnya..'' sbb itulah agaknya skrg ni ada phak yg beranggapan pky tdung ni x wajib. malah haram pulak, pd sstgh keadaan...'' kata pak cik tadi membalas...

Monday, January 3, 2011

FIRST ENTRY FOR NEW YEAR...:)

Salam bt smua...syukran 'ala ziarah...hrini teruskan penulisan pd thun bru...utk thun bru...em.. ape yg sy bt spnjg cuti yep? pegi keje daa...keje ngn sape? keje ngn bos daa....tp prestasi keje mkin menurun...sbb nye? slalu pegi lmbt...hehehehe..truk btol...msih x berubah...hrini dh kne tegur ngn ayh...aii...lmbt msuk sekolah? kne potong gaji ni...sy senyum je...ala...xkn senyum je kot...ada la sy mnjawab sket...ape sy jwb? hehehe..biarlah rhsia....smbil2 2, ape lg sy bt spnjg cuti ni? keje, mkn angin...mkn angin ke tasik kenyir ngn berehat kt La Hot Spring...lagi? sy membaca...mmg ske bce2 ni..well, i choose reading rather than talking...hm...tp 2 buku ni mnarik mnat sy....Bumi Cinta nukilan Habiburrahman El Shirazy dan Nota Hati Seorang Lelaki....ada apa dgn dua buah buku ni?