Skip to main content

Posts

Showing posts from December, 2011
salam 'alaik....

sekarang, diri berada dalam zon yang tak betul...jangan cuba provok saya pada waktu yang tak betul ni...minggu ni, dh stat minggu study...minggu depan dah stat nak exam....

TAPI....

assignment lain dah siap,...tapi, PROJEK 1 belum lagi siap...ya Rabbi...banyak lagi ni..tapi kan, sempat lagi saya membebel kat sini...semalam, pergi 1B....see...sempat lagi jalan2....nk isi perut la...cari dinner..tup2, sampai 1B dah x sihat...syafakillah...sabo2...

abes je makan, masuk HARRiS jap...duk belek2 buku..last2 angkut dua buku..dah lama tak beli buku..

JAGALAH ALLAH,ALLAH MENJAGAMU & TANDA - TANDA KIAMAT
macam xde keje plak kan...dengan projek tahun akhir lagi..buat saya sangat stress! rasa macam nak potong2 je badan ni..nasib baik senior2 dalam makmal tu ringan tangan membantu...nasib baik diaorg tu tahan je layan soalan-soalan saya yang bertubi2....alhamdulillah setakat ni dieorg sabar je tgk perangai saya yang sangat clumsy...pfft...bila masuk lab, saya dah sedar sat…
rinduku pada usrah...

tak tertanggung lagi...

rindu pada mereka yang kan mengingatkan....

rinduku pada usrah...

rindu...

pada mereka yang tidak pernah mencela...mahupun memaki....

rindu....

pada mereka yang tidak pernah menunding mereka yang salah tapi "aku yang betul"

rindu

pada mereka"dik, yang begini ni tidak betul...muhasabahlah''

rindu

"ingatlah suruhan Allah..tinggalkan laranganNya"

sungguh aku rindu...

tetapi aku makin menjauh...

ya Rabbi....

BILA HATI

Bila hati sedih kerna tak terjaga pada waktu pagi dan terlepas peperiksaan.... Aduhai...runtunnya hati... Tika pagi itu, kudrat tiada untuk menunaikan solat subuh... Apakah terjadi pada hatimu? “argh...tidak mengapa...boleh qadha lagi” Ya rabbi, di mana Engkau di dalam hati kami?
Saat kemungkaran berlaku di depan mata kami, seolah tiada apa yang berlaku.... Ya Tuhan, sudah jauhkah kami? Tiba satu ketika, kami dinasihati... “wahai Khaliq ku, tidak aku terima nasihat itu dengan baik...tetapi terus ku bidas orang yang menasihati itu” Ya Rahim, sudah sakitkah hati kami?
Air mata hamba mengalir...tika gagal dalam peperiksaan....tapi ya Rabbi, air mata ini tidak mengalir setitis pun tika aku gagal menjadi hambaMU....Tuhanku, keraskah hati ku ini? Ya Allah, lembutkanlah hati kami...mudah-mudahan kami dapat bersatu di syurgaMu...kerna kami, tidak mampu berhadapan dengan nerakaMu....
Ya Rabbi, andai hati ini telah keras...lembutkanlah hati kami...ampunkanlah dosa kami... Ya Rabbi, andai hati …

PARAMETER

Haruskah diletak parameter bagi mengukur kehormatan seseorang?
Semalam.dan hari ini..entah mana yang lebih baik... Kerna terlalu banyak soalan yang bermain di benak, tapi salah satunya yang ni.... "Bagaimana akan halnya perempuan itu akan dihormati?" Tika dia menjadi betina? Perempuan? Ataupun muslimah?
Sekali mereka memakai seperti bertelanjang, mereka dicuit....sesuka hati...sesenang rasa...habis semua diselongkar...oleh nafsu yang beraja...
Bila mereka bertudung, “argh...yang bertudung itu lebih teruk daripada yang tidak bertudung”. “yang tidak mendirikan solat itu lebih bagus daripada yang solat”
Andai si dia mengenakan jubah, bertudung labuh....ini yang jadi mainan...”assalamualaikum”~di sepanjang perjalanan~ “insyaAllah...insyaAllah...insyaAllah”~

makin lama, saya makin tak paham....yang pakai seksi tu dah confirm kne tembak...masalahnya, yang tutup aurat pun kena tembak...dunia oo dunia...apa nak jadi....
bila masa wanita tu akan dihormati? sesiapa boleh bagi saya ja…