Skip to main content

Posts

Showing posts from February, 2012

musibah

perjalanan kali ni, tak berapa baik..lepas manusia tu melarikan laptop saya, saya rasa x keruan...dia bukan hanya larikan laptop..tapi mood saya pun dia bawak lari...andai laptop tu boleh dibeli dengan wang ringgit, tapi nota2 dan sume barang saya dalam tu, ada dijual di kedai ke? susah payah saya simpan selama ni...sama la dengan gambar...gambar2 keluarga..kenangan di mana2 sekalipun..tu la yang saya duk tengok tiap2 hari....tapi orang  tu tak mengerti..

wahai pencuri, barang yang berada dalam tu lagi berharga dari laptop tu...dah la saya banyak keje...awak tambah lagi keje2 saya...terdesak sangat ke awak ni sampai curi laptop saya? saya meraung keluar air mata darah sekalipun, awk pulangkan laptop saya?

dalam hati saya, saya tanam...walau apa pun milik saya, tapi itu hanya pinjaman dari Allah...saya tau tu..tapi dengan perbuatan mencuri, itu bukan satu perbuatan yang betul...cuma satu yang saya boleh cakap...moga Allah balas perbuatan awak....

wahai Tuhanku, kau permudahkanlah segal…

LEBIH DAN KURANG

salam 'alaik

dah lama tak mencoret untuk perjalanan..maaf..terlalu sibuk <hehe..itu hanya satu alasan>

lebih dan kurang? beberapa hari yang lepas, terbaca dalam majalah GenQ...mengenai lebih dan kurang..

lebih dan kurang?

jika anda melebihkan sesuatu, kelak, anda anda akan kurangkan sesuatu secara automatiknya...

contohnya?

okay,...harini, isk..banyaknya kerja nak kena buat...duniawi dilebihkan..difikir dengan satu total yang begitu banyak...tapi secara norma hidup yang normal, kita akan kurang mengingati ukhrawi...

terkadang, kerja yang banyak, sedikit sebanyak memberi kesan kepada ibadat kita...tika solat didirikan, terlintas dalam benak "isk..keje ni tak siap lagi....isk nanti nak kena jumpe pensyarah lagi"

jika anda melebihkan seorang kekasih yang bernama manusia, anda turut mengurangkan kasih anda kepada Khaliq...begitukah? betulkah? secara norma nya begitu...

semalam, satu tarikh besar dalam hidup umat Islam..tarikh kelahiran junjungan baginda...ada satu entr…