AHLAN WASAHLAN

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

Saturday, November 17, 2012

saya memang pandai membebel..tapi nak buat karangan, erkkk =.=''

tolong, perlukan ilham

Friday, November 16, 2012

Kenapa hamba diuji?

petang kan beransur pergi.. di permulaan jumaat bagi tahun baru ni, minda diketuk lagi.. ya, Alhamdulillah, masih waras.. walaupun tangan rasa seakan nak kepal penumbuk.. patah sebatang gigi pun jadi la.. amboi, taiko nampak! hahaha +klise!+

kenapa saya diuji? sebab, bila saya tak diuji, saya lupa nak sebut nama Dia, ya, Allah Taala.. bila gelak ketawa, dalam hati, xde pun Dia.. bila enjoy tak ingat dunia, lagi la tak ingat Dia.. double triple... huhuhu...

ya Tuhan, terima kasih untuk ujian ini... 
sesungguhnya Kau Maha Mengetahui atas sesuatu...

Monday, November 12, 2012

fasa baru

diri ini bakal memasuki fasa baru..ye, dunia prasiswazah telah berjaya ditamatkan..alhamdulillah, syukur.. walaupun kadang-kadang, ada badai yang melanda, tak mengapa, itu hanya sebuah perencah kehidupan..

dan akan datang, fasa baru bakal bermula,.. ya, apa yang bakal terjadi di masa hadapan.. seeloknya, bersyukur dengan setiap hela nafas ini...

1433 bakal pergi.. 2102 hanya tinggal sebulan lagi.. perbezaan di antara tahun ini, 1410 dan 1990... satu tu, bakal mencecah 24 tahun lagi beberapa hari.. sedangkan satu tu, bakal mencecah 23 tahun untuk sebulan lagi... <tua dah> ^.^

Friday, November 2, 2012

yang tersimpan rapi itu lebih diidami..
nur pada wajahnya, membuatkan mata tidak betah memandang
diiringi bersama mata hati

ya, indahnya wanita itu pabila berhijab
hijab, cara hidup kita
^.^
terlalu ramai yang mencari harta.. 
tapi lupa pada pemberi harta...
lupa untuk infaq... lupa untuk sedekah.. 
tak mengapa, waima tak punya wang, 
masih punya kudrat yang mampu disedekahkan...
sekalipun hanya sebuah senyuman,,,

sudah bersyukurkah diri ini pada hari ini?
ramai manusia yang bersabar
tapi kurangnya mereka yang bersyukur
nikmat, andai hilang
barulah terkesima
ya, kita lupa ucapkan Alhamdulillah
tapi percayalah, 
hati lebih dan terlebih ralat
pabila lidah sudah tidak mampu mengucapkan Alhamdulillah

manusia takkan pernah belajar menghargai
sehiggalah tika ia pergi 

~muhasabah untuk diri ini ~

^.^


berusaha menghabiskan buku cinta high class.. ape dapat? =.=''

~option or priority? ~